در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آیا کیفیت بنزین در آلودگی هوا تاثیر دارد؟

یک کارشناس محیط زیست درباره تاثیر کیفیت بنزین در آلودگی هوا توضیحاتی را ارائه داد.

علیرضا محسنی کارشناس محیط زیست  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر کیفیت بنزین در آلودگی هوا اظهار کرد: همانطور که سازمان محیط زیست پیش ازاین اعلام کرده بود، تاثیر کیفیت بنزین در کاهش آلودگی هوا ناچیز است و عمده آلودگی هوا اختصاص به مصرف سوخت مازوت دارد.

او در ادامه بیان کرد: موضوع آلودگی هوای این روز‌های پایتخت ارتباطی با کیفیت بنزین ندارد، مشکل اساسی ما درباره آلودگی هوا مربوط به موتور سیکلت‌های فرسوده است که سهم زیادی در ایجاد آلودگی هوا دارند.

این کارشناس محیط زیست تصریح کرد: بخش عمده‌ای از آلودگی هوای تهران و اکثر کلان‌شهر‌ها مربوط به ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون است. یکی از مهمترین عناصر تشکیل دهنده ذرات معلق هوا، کربن است. به واقع بخش کربن دار ذرات معلق به عنوان یکی از زیان بارترین ترکیبات موجود در ذرات معلق از نظر تاثیر بر سلامتی به شمار می‌رود.

محسنی افزود: بهتر است مسئولان مربوط به آلودگی هوا قانون هوای پاک را جدی بگیرند و آن را عملیاتی کنند، همچنین باید از ورود خودرو‌های فرسوده به سطح شهر جلوگیری شود و جلوی نیروگاه‌هایی که مازوت می‌سوزانند گرفته شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهریار
۱۰:۳۲ ۲۵ دی ۱۳۹۹
خیر
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۲۲ ۲۵ دی ۱۳۹۹
آیا کیفیت بنزین در آلودگی هوا تاثیر دارد؟ !!! نه فقط بی کیفیتی تاثیر دارد . فقط دعا کنید مداوم باد بوزد و باران بیاید تا مشکلات آلودگی هوای کلان شهر ها حل و فصل شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۵ دی ۱۳۹۹
وقتی همه ی صنایع و امکانات کشور متمرکز شده در تهران هرکی برای پیشرفت و کار و دسترسی به امکانات و... مجبوره بره تهران یا حداقل یک دفتر برای شرکتش توی تهران بزنه میشه همین میشه آلودگی هوا میشه ترافیک میشه مشکلات و آسیب های اجتماعی میشه ازدحام جمعیت میشه ....!
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۹:۴۰ ۲۵ دی ۱۳۹۹
خیرآلودگی صنایع ایران بسیارزیاداست واگرخودرویی هم نباشدبازآلودگی بسیارزیاداست
آخرین اخبار