تداوم آلودگی هوا در کلانشهرها/ ورود سامانه بارشی جدید از پنج‌شنبه

کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، شرایط برای تمامی گروه‌های سنی در کلانشهرها ناسالم است.

تدوام آلودگی هوا در کلان شهرها/ ورود سامانه بارشی جدید از چهارشنبه شببه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جعفری کارشناس هواشناسی  با بیان اینکه تا پایان هفته آلودگی هوا در کلانشهر‌ها تداوم دارد، گفت: هم اکنون در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت از جمله تهران، کرج، قم، تبریز، مشهد و اهواز شاهد تشدید آلاینده‌های جوی و در نتیجه افزایش غلظت آلاینده‌ها هستیم.

او ادامه داد: در حال حاضر به جز بخش‌هایی از شمال و شمال غرب کشور در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی داریم.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: نقشه‌های هواشناسی حاکی از آن است که در دو روز آینده جوی آرام و پایدار خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: هم اکنون در بسیاری از کلانشهر‌ها از جمله تهران، اهواز، تبریز، کرمان، اصفهان، قم و اراک تشدید آلاینده‌های جوی را شاهد هستیم به طوری که شاخص آلودگی هوا در تهران به بیش از ۱۵۰ رسیده است.

جعفری اظهار کرد: هم اکنون هوا در بسیاری از شهر‌ها از جمله تهران و اهواز ناسالم است؛ بنابراین باید مردم این شهر‌ها از تردد‌های غیرضروی در سطح شهر ممانعت کنند.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه روز سه‌شنبه با شمالی شدن جریانات، احتمال بارش پراکنده در سواحل جنوبی دریای خزر وجود دارد، افزود: روز پنج‌شنبه بعد از ظهر سامانه بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و در این مناطق بارندگی آغاز خواهد شد و روز جمعه شاهد بارش‌ باران در غرب کشور از جمله آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه طی امروز، وزش باد نسبتا شدید در شرق کرمان، شرق هرمزگان و برخی مناطق سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود، افزود: این وزش باد سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه از امشب تا روز سه‌شنبه در جنوب شرق کشور سرما تداوم خواهد داشت، گفت: این سرما و کاهش دما به گونه‌ای خواهد بود که هوا از شهر‌های غربی کشور سردتر خواهد شد.

او با بیان اینکه روز پنج شنبه به علت وزش باد گرم جنوبی در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان دما به طور محسوسی افزایش می‌یابد، افزود: این وضعیت زمینه ساز بالا آمدن سطح آب رودخانه می‌شود و احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات و دامنه‌های رشته کوه البرز دور از انتظار نیست.

 این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: مردم با توجه به تشدید آلودگی هوا از ترددهای غیر ضروری در سطح شهرها خودداری کنند، چرا که شرایط برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار