سطح زیر کشت مزارع پرورش میگوی استان بوشهر افزایش یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: مزارع پرورش میگو از ۴۸۰۰ هکتار در سال ۱۳۹۲ اکنون با افزوده شدن شهرک شیلاتی رود شور و مزارع جزیره شیف به بیش از ۸ هزار هکتار افزایش یافته است.

سطح زیر کشت مزارع پرورش میگو استان بوشهر افزایش یافتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید زرین‌فر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر در جلسه کارگروه آبزیان پرورشی استان بوشهر با اشاره به رسیدگی به مشکلات پرورش آبزیان بیان کرد: در کارگروه توسعه آبزیان ضمن بررسی مسائل و مشکلات تولید میگو در خصوص توسعه فعالیت این پروژه راهکار‌های لازم ارائه شد.

او با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید میگو در فصل بعدی از اردیبهشت گفت: آغاز فصل پرورش میگو در استان بوشهر از اردیبهشت آغاز می‌شود و تا آذرماه ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه چهار ماه دیگر پرورش میگو در استان بوشهر آغاز می‌شود عنوان کرد: مشکلات پرورش میگو در فصل گذشته به ویژه در زمینه بیماری لکه سفید میگو مورد بررسی قرار گرفت.

زرین‌فر با بیان اینکه بیماری لکه سفید میگو معمولا در فصل سرما در استخر‌های پرورشی بروز می‌کند بیان کرد: در این راستا قرار شد در فصل جدید، بچه میگو در موعد مقرر در استخر‌های پرورشی ذخیره سازی و تا قبل از فصل سرما برداشت شود.

او با تاکید بر تامین بچه میگو مورد نیاز در زمان عملیات ذخیره‌سازی در استخر‌های پرورشی بیان کرد: باید تلاش شود حداکثر تا خرداد ماه ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر‌های پرورشی پایان یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از تولید ۲۳ هزار و ۶۰۰ تن میگوی پرورشی در استان بوشهر در فصل گذشته خبر داد و افزود: این میگو‌ها در ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی ساحلی تولید شد که در این زمینه استان بوشهر بیشترین تولید میگو در کشور دارد.

زرین‌فر با اشاره به راه‌اندازی بخشی از شهرک شیلاتی رود شور در سال آینده گفت: شهرک شیلاتی رودشور به تنهایی ۳۶۰۰ هکتار به عنوان بزرگترین شهرک شیلاتی کشور فاز نخست آن در فصل آینده وارد تولید می‌شود.

او از افزایش سطح زیر کشت مزارع پرورش میگو استان بوشهر خبر داد و عنوان کرد: مزارع پرورش میگو از ۴۸۰۰ هکتار در سال ۱۳۹۲ اکنون با افزوده شدن شهرک شیلاتی رود شور و مزارع جزیره شیف به بیش از ۸ هزار هکتار افزایش یافته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.