تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

دولت دونالد ترامپ در روزهای پایانی خود همچنان به اعمال تحریم علیه ایران ادامه می‌دهد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بخش مقابله با تروریسم وزارت خزانه‌داری آمریکا نام ۵ نفر را به بهانه ارتباط با ایران به فهرست تحریم‌های خود افزود.

افرادی که نام آنها به فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا افزوده شده، بدین شرح هستند: «محمد آباتای» شهروند مغربی، «احمد اسماعیل فؤاد رسول» شهروند عراقی، «العارف سلطان یوسف حسن» شهروند سعودی، «الشاخان فؤاد احمد نوری علی» شهروند عراقی، «شریف نیامت حما رحیم حما» شهروند عراقی.

در همین حال وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز سه‌شنبه در ادعایی بی‌اساس ایران را متهم به همکاری با القاعده کرد.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا شده است «ایران به القاعده و هواپیما ربایان ۱۱ سپتامبر اجازه عبور از سرزمین اش را داد.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی است «ما از کشور‌های جهان می‌خواهیم تا با محور القاعده- ایران مقابله کند. گروهی مرتبط با القاعده در مرز میان ایران و عراق فعالیت دارند.»

سه‌شنبه هفته گذشته نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۶ نهاد و یک فرد مرتبط با بخش فولاد ایران را به فهرست تحریم‌های خود افزوده است.

این شرکت‌ها که در ایران، آلمان، انگلیس و چین مستقر هستند تحت فرمان اجرایی ۱۳۸۷۱ که در اردیبهشت سال گذشته از سوی ترامپ امضا شد، در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

ترامپ این فرمان اجرایی را برای تحریم بخش فولاد، مس، آلومینیوم و آهن ایران صادر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۰۸ ۲۳ دی ۱۳۹۹
هیچ غلطی نمیتوانید بکنیدهمان طور که قبلا هیچ کاری نکردید.
آخرین اخبار