بسته اخبار حوادث ۲۳ دی ماه ۹۹؛

پایان غم انگیز یک گروگانگیری در زاهدان / دستگیری ۲ شرور مسلح سابقه دار در دلگان

مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۳ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۳دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پایان غم انگیز یک گروگانگیری

فردی که در یک نزاع خانوادگی ۳ عضو خانواده همسرش را به گروگان گرفته بود در یک اقدام جنون آمیز گروگان‌ها را به قتل رساند.

سرهنگ "محمود سعادتی اظهار داشت: ساعت ۱۹ شب گذشته در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام یک مورد نزاع خانوادگی منجر به مجروحیت مردی میانسال داخل منزلش در شهر زاهدان بلافاصله مأموران انتظامی به محل اعزام شدند.

او افزود: با حضور مأموران در محل مشخص شد مردی ۵۵ ساله به دلیل اختلافات خانوادگی داخل منزلش با داماد خود درگیر شده که طی آن داماد این فرد با شلیک اسلحه شکاری او را از ناحیه کتف مجروح می‌سازد و با حضور عوامل اوراژانس مجروح برای مداوا به بیمارستان منتقل می‌شود.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان زاهدان تصریح کرد: فرد ضارب پس از مجروح کردن پدر همسرش، همسر باردار خود، به همراه بردار همسر و زنی میانسال از اقوام همسرش را داخل منزل به گروگان گرفت.

سرهنگ سعادتی بیان داشت: بلافاصله به منظور رها سازی گروگان‌ها تیم عملیات ویژه پلیس و اکیپ رهایی گروگان در محل حاضر شدند، اما متأسفانه گروگانگیر در یک اقدام جنون آمیز با شلیک سلاح شکاری هر ۳ گروگان خود را به قتل رساند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان زاهدان خاطر نشان کرد: عامل این جنایت دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل شده است. 

پایان کار ۲ شرور مسلح سابقه دار در دلگان

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان از دستگیری ۲ شرور مسلح سابقه دار با چندین فقره سابقه شرارت در شهرستان خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا نورا  بیان داشت: درپی تیر اندازی طی یک نزاع دسته جمعی در یکی از محلات شهرستان دلگان که منجر به جرح و زخمی شدن تعدادی از طرفین درگیری ورعب و وحشت عمومی شده بود، موضوع شناسایی و دستگیری عاملان این تیراندازی در دستور کار پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: با انجام تحقیقات میدانی هویت ۲ نفر از عاملان اصلی این نزاع و تیراندازی که از اشرار سابقه دار شهرستان بودند معلوم و مشخص شد متهمان پس از درگیری از شهرستان متواری شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان تصریح کرد: باتوجه به شرارت‌های سریالی این افراد در منطقه و ایجاد رعب و وحشت عمومی تلاش پلیس به صورت جدی برای شناسایی مخفیگاه متهمان و دستگیری آن‌ها آغاز شد.

سرهنگ نورا افزود: در نهایت با تلاش شبانه روزی پلیس محل اختفاء این ۲ شرور سابقه دار در یکی از روستا‌های شهرستان شناسایی و متهمان در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها یک قبضه سلاح کمری و مقادیری مهمات جنگی کشف شد.

او  با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی بر جدیت و قاطعیت پلیس در مقابله با اخلالگران نظم و امنیت عمومی تأکید و ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت خوب مردمی با پلیس در برقراری نظم و امنیت از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف و هنجارشکنی توسط افراد قانون گریز، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع تا در کمترین زمان ممکن نسبت به دستگیری مجرمان اقدام گردد.

کشف محموله"جیوه" قاچاق در "سراوان"

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۴۱۴ کیلو گرم فلز "جیوه" قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان "سراوان" خبر داد.

سردار "احمد طاهری بیان داشت: مأموران پلیس امنیت عمومی و اداره اطلاعات شهرستان "سراوان" در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت شخصی در زمینه قاچاق فلز جیوه، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او  افزود: ماموران با اشراف اطلاعاتی و اقدامات تخصصی، محل دپوی اقلام ممنوعه این فرد را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از محل مورد نظر علاوه بر کشف یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف به همراه چهار تیغه خشاب و ۹۱ فشنگ جنگی، ۴۱۴ کیلوگرم جیوه با کاربرد در ساخت لوازم پزشکی، دندانپزشکی، لوازم الکترونیکی و ... را که به صورت قاچاق داخل ۱۲ عدد کپسول مخصوص در محل مذکور دپو شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش ریالی کالای مکشوفه، ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار طاهری با اشاره به اینکه در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر شده است، خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در مهرستان

فرمانده انتظامی شهرستان "مهرستان" از دستگیری یک سارق مسلح موتورسیکلت در حین سرقت خبر داد.

سرهنگ " محمد سرگزی بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: به منظور پیشگیری از سرقت‌های مشابه و دستگیری سارقان واحد‌های گشتی هدفمندی در سطح حوزه راه اندازی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان بیان داشت: تلاش پلیس برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه یکی از واحد‌های گشت انتظامی فعال در سطح حوزه در ساعات پایانی شب فردی را که در حال سرقت مسلحانه موتورسیکلت یک شهروند بود مشاهده کردند.

سرهنگ سرگزی در ادامه گفت: ماموران در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه، متهم را دستگیر و از نامبرده یک قبضه سلاح کلت کمری، یک تیغه خشاب، مقادیری فشنگ جنگی و یک قبضه سلاح سرد کشف شد.

او  بیان داشت: متهم دستگیر شده پس از انتقال به پلیس آگاهی شهرستان به ۶ فقره سرقت اعتراف و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان با اشاره به عزم جدی پلیس در برخورد قاطع با سارقان و اخلالگران نظم و امنیت عمومی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۳۶ هزار لیتر سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان از توقیف ۲ دستگاه کامیون نفت کش حامل ۳۶ هزار لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد.

سرهنگ " غلامرضا نورا  بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی، مأموران انتظامی شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور " دلگان -ایرانشهر "به ۲ دستگاه کامیون نفت کش مشکوک و برای بررسی بیشتر آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو‌ها ۳۶ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲ فرد متخلف دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ نورا با تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان سوخت، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق حرفه‌ای منزل در "زابل"

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق حرفه‌ای منزل، با ۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم منزل در سطح شهر زابل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تلاش‌های شبانه روزی و انجام اقدامات اطلاعاتی و تحت نظر قرار دادن سارقان سابقه دار در نهایت دراین خصوص یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: متهم ۳۶ ساله که پس از روبه رو شدن با ادله محکم پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، در تحقیقات تکمیلی به ۶ فقره سرقت لوازم در منزل سطح شهرستان و فروش اموال مسروقه به ۲ مالخراعتراف کرد.

سرهنگ ثمره حسینی با اشاره به دستگیری مالخران اموال مسروقه سارق بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان بیش از یک میلیارد ریال اموال مسروقه شامل چند باب درب آهنی و آلومنیومی، مقادیری قابل توجه آهن آلات قطعه قطعه شده، تعدادی وسایل منزل و مقادیری قابل توجه سیم و کابل برق مسروقه و ... کشف شد.

او  در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی ازشهروندان خواست ضمن رعایت هشدار‌های انتظامی، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری قاچاقچی چوب با ۴ تن چوب قاچاق در "دشتیاری"

فرمانده انتظامی شهرستان "دشتیاری" از دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای چوب و کشف ۴ تن چوب جنگلی قاچاق خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا صیاد اربابی بیان داشت: در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و برخورد با مخلان نظام اقتصادی کشور مأموران پلیس آگاهی شهرستان موفق شدند یک قاچاقچی حرفه‌ای چوب را شناسایی و با هماهنگی قضائی او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

او  افزود: مأموران در این رابطه بیش از ۴ تن چوب درخت جنگلی قاچاق را که متهم در بارکش تراکتور خود بارگیری کرده بود کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "دشتیاری" ارزش تقریبی چوب‌های قاچاق کشف شده را ۳۰۰ میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار