تاکید بشار جعفری بر ضرورت پاسخگو کردن حامیان تروریسم در سوریه

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بر ضرورت پاسخگو کردن کشور‌های حامی تروریسم در سوریه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری «سانا»‌ی سوریه، بشار جعفری، معاون وزیر امور خارجه و نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد بر ضرورت پاسخگو کردن کشور‌های حامی تروریسم در سوریه و وادار کردن آن‌ها به توقف نقض قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد تاکید کرد.

بشار جعفری افزود: عمل نکردن شورای امنیت به مسئولیت‌های خود در این زمینه، تروریست‌ها و حامیان آنان را به ادامه جنایت‌هایشان تشویق می‌کند.

بشار جعفری در بیانیه‌ای که درباره تهدید اقدامات تروریستی علیه صلح و امنیت بین‌المللی به ریاست شورای امنیت ارائه کرد، گفت: تصویب متفق‌القول قطعنامه شورای امنیت شماره ۱۳۷۳ در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۰۱، نقطه عطفی در کنوانسیون‌های مبارزه با تروریسم و تلاش‌های بین‌المللی جمعی با هدف مبارزه با آن از طریق مجموعه‌ای از تدابیر بود.

او تاکید کرد: سوریه به مسئولیت‌های خود برای حفاظت از ملت، فرهنگ باز و تمدن‌های چندگانه و غنی خود در برابر تلاش‌های تروریسم عمل می‌کند.

او افزود: سوریه پس از گذشت ده سال از آغاز جنگ تروریستی علیه آن، به حمل پرچم مبارزه با تروریسم به نمایندگی از کل جهان مصمم است.

بشار جعفری گفت: امروز شمار زیادی از تروریست‌های خارجی و خانواده‌های آن‌ها در تعدادی از اردوگاه‌های تحت کنترل گروه‌های مسلح جدایی‌طلب وابسته به نیرو‌های اشغالگر آمریکایی حضور دارند.

بشار جعفری تاکید کرد: سوریه هرگز تعهدات بین‌المللی خود برای تعقیب و پاسخگو کردن تروریست‌ها را نقض نکرده است و نخواهد کرد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه بر حمایت دمشق از تلاش‌های سازمان ملل برای مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع آن و همچنین آمادگی سوریه برای ارائه هر کمکی به منظور ریشه کنی بقایای تروریسم تاکید کرد.

بشار جعفری گفت: سوریه همچنین بر موضع خود در حمایت از اصول حقوق بشردوستانه بین‌المللی و قطعنامه‌های ذیربط شورای امنیت تاکید می‌کند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد بر لزوم اجرای قطعنامه‌های متعلق به مبارزه با تروریسم از جمله قطعنامه‌های ۱۲۶۷ و ۱۳۷۳ و ۱۶۲۴ و ۲۱۷۰ و ۲۱۷۸ و ۲۱۹۹ و ۲۲۵۳ شورای امنیت و راهبرد جهانی سازمان ملل برای مقابله با تروریسم به دور از سیاسی کردن، دستکاری یا شاخص‌های دوگانه تاکید کرد.

جعفری همچنین به قطعنامه شماره ۲۱۷۸ سال ۲۰۱۵ شورای امنیت در خصوص جلوگیری از ورود تروریست‌های خارجی به سوریه و عراق از طریق خاک ترکیه و قطعنامه شماره ۲۱۷۰ سال ۲۰۱۵ در مورد خشکاندن منابع مالی، نظامی و لجستیکی گروه‌های تروریستی به ویژه داعش و جبهه النصره اشاره کرد.

جعفری در پایان بر ضرورت پاسخگو کردن کشور‌های حامی تروریسم و وادار کردن آن‌ها به توقف نقض قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد و ضرورت مقابله با گفتمان نفرت و ایده‌های افراطی و مخرب تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار