چین: تیم سازمان جهانی بهداشت فردا وارد ووهان می‌شود

وزارت خارجه چین اعلام کرد که تیم سازمان جهانی بهداشت برای تحقیق درباره منشأ ویروس کرونا روز پنج‌شنبه وارد شهر ووهان می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، «ژائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که تیم کارشناسان سازمان جهانی بهداشت برای تحقیق درباره منشأ ویروس کرونا عازم شهر ووهان خواهد شد.

او گفت: طبق برنامه اعلام شده تیم کارشناسان سازمان جهانی بهداشت روز ۱۴ ژانویه (فردا پنج‌شنبه) از سنگاپور عازم شهر ووهان می‌شوند.

سخنگوی وزارت خارجه چین درباره اینکه آیا تیم سازمان جهانی بهداشت پس از ورود به ووهان قرنطینه بهداشتی می‌شوند یا خیر، پاسخی نداد و از بیان جزئیات بیشتر در این خصوص به خبرنگاران خودداری کرد.

از سوی دیگر، «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که این سازمان به دنبال همکاری با چین برای تعیین منبع و منشأ ویروس کرونا و نحوه انتقال آن به انسان‌هاست.

آدهانوم پیشتر با اشاره به ممانعت چین از ورود کارشناسان به شهر ووهان و بازگرداندن دو نفر از کارشناس این تیم تحقیقاتی، در خصوص عدم همکاری چین ابراز ناامیدی کرده بود.

پکن چهارشنبه هفته گذشته به صورت ناگهانی از ورود کارشناسان به این کشور جلوگیری کرد. سخنگوی وزارت خارجه چین  در واکنش به اعزام نشدن تیمی از سازمان جهانی بهداشت به این کشور برای بررسی منشا شیوع ویروس کرونا گفت که تاخیر در اعزام این تیم تنها یک موضوع و مربوط به مراحل صدور ویزا نیست.

این سفر با افزایش موج ابتلا به ویروس کرونا در نزدیکی پکن نیز همزمان شده است. مقامات چینی با اعمال محدودیت‌های جدید در اطراف پایتخت این کشور امروز یک منطقه ۴.۹ میلیون نفری را به دلیل نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا تحت قرنطینه قرار دادند.

کمیسیون ملی بهداشت چین در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که مجموع کل مبتلایان در چین به ۸۷.۷۰۶ نفر رسیده است. همچنین تا امروز ۴.۶۳۴ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور فوت کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار