نقد علی طی تذکری در صحن مجلس:

اصلاح قانون باید در راستای حل مفاسد و مشکلات شورا‌ها باشد

نماینده خمینی‌شهر گفت: برای گزینش افراد جهت حضور در شورا‌های شهر، فیلتر قرار داده شود و اصلاح قانون باید با در راستای حل مفاسد باشد.

اصلاح قانون باید با در راستای حل مفاسد و مشکلات شورا‌ها باشدبه گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۲۴ دی ماه) مجلس  در جریان رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل یکصدم قانون اساسی، گفت: شورا‌های اسلامی شهر‌ها به عنوان سیاست‌گذار شهرداری‌ها هستند و شورا‌ها باید برای مسائل راهبردی شهرداری‌ها تصمیم‌گیری کنند.

وی گفت: افراد بعد از عضویت در شورا‌های شهر در شرکت‌های تابعه، پست و سمت می‌گیرند و برای ۴ سال آینده خود به این روند ادامه می‌دهند در حالی که هیچ خبری از مسائل شهری ندارند.

نقدعلی بیان کرد: بر اساس این اصل باید به گونه‌ای قانونگذاری کنیم که شورا‌های شهر به عنوان پارلمان محلی برای شهرداری‌ها قانونگذاری کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی  خاطر نشان کرد: این طرح برای گزینش افراد فیلتر قرار داده است و ما نیز مکلف هستیم قانونی بنویسیم تا شورا‌های شهر تبدیل به شورا‌های شهرداری‌ها نشوند.

 قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این نماینده گفت: در این اصل گفته شده برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم، با توجه به مقتضیات محلی، اداره امور هر روستا، بخش، شهر، شهرستان یا استان با نظارت شورایی به نام شورای ده، بخش، شهر، شهرستان یا استان صورت می‌گیرد که اعضای آن را مردم همان محل انتخاب می‌کنند.

وی بر همین اساس تصریح کرد: ما این طرح را بر اساس اصول (۱۰۱) تا (۱۰۶) قانون اساسی بحث و بررسی می‌کنیم. برخی نکات و ایرادات مطرح شده به حق است که در زمان بررسی جزئیات دقت نظر را درباره آن‌ها خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار