ایلهان عمر: بایدن فروش سلاح به عربستان و امارات را متوقف کند

نماینده دموکرات ایالت مینه‌سوتا خواستار تعیین خطوط قرمز فروش سلاح به کشور‌های خارجی از جمله متجاوزان به یمن در دولت جدید آمریکا شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نماینده دموکرات ایالت مینه سوتا می‌گوید دولت جو بایدن باید پس از به دست گرفتن قدرت فروش تسلیحات نظامی به عربستان و امارات را متوقف کند.

ایلهان عمر در یک نشست مجازی به میزبانی مرکز استیمسون، گفت دولت جدید بایدن پس از به دست گرفتن قدرت در ۲۰ ژانویه، باید قرارداد دولت ترامپ برای فروش سلاح دونالد به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را لغو کند.

نماینده دموکرات ایالت مینه سوتا تاکید کرد: دولت بایدن هنوز فرصت لغو فروش [اسلحه به عربستان] دارد و من فکر می‌کنم که باید برای اینکار اقدام کند. دموکرات‌های سنا نیز باید به تلاش خود در این زمینه ادامه دهند.

عمر اذعان کرد: ما مسئولیت پاسخگویی به تروریسم را داریم، اما اغلب این کار را به شکلی کاملاً نظامی و بدون رعایت حقوق بشر انجام می‌دهیم. دولت جدید بایدن باید خطوط قرمز فروش سلاح را تعیین کند و کنگره نیز باید در حالی که در تصمیم گیری سیاست خارجی این موارد ورود می کند، بر نقش نظارت فعال بر فروش سلاح به کشور‌های خارجی پافشاری کند.

اوایل سال جاری دونالد ترامپ برای دور زدن مصوبه کنگره در مورد فروش اسلحه ۸ میلیارد دلاری سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی، وضع اضطراری ملی اعلام کرد. در نوامبر سال ۲۰۲۰، وزارت امور خارجه آمریکا در پی توافق ابراهیم میان کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی، فروش ۲۳ میلیارد دلاری سلاح به امارات را تصویب کرد.

در دولت باراک اوباما، که جو بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور خدمت می‌کرد، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار اسلحه به سعودی‌ها داده شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
و لعنت الله علی القوم الظالمین و بن سلمان ملعون
آخرین اخبار