۱۰ پروژه تحقیقات شیلاتی در چابهار در حال اجرا است

رییس مرکز تحقیقات شیلات مستقر در چابهار گفت: ۱۰ پروژه تحقیقات شیلاتی در حوزه ارزیابی ذخایر و بهره‌برداری از ذخایر غیرماکول در این مرکز در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،اشکان اژدری رییس مرکز تحقیقات شیلات مستقر در چابهار در حاشیه بازدید نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی از مرکز تحقیقات شیلات در چابهار اظهارداشت: این پروژه‌ها در حوزه خیار دریایی و مولد سازی ماهی کفال خاکستری و میگو در حوزه آبزی پروری و استخراج مواد دارویی با ارزش صنعتی مانند الژینات از جلبک‌های دریایی و ایجاد بانک ریز جلبک‌های تجاری در حال اجراست.

او با اشاره به توانمندی‌های شیلاتی خواستار همکاری ملی و استانی جهت بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه مکران را با افزایش اعتبار پژوهشی و ارتقای مرکز به پژوهشکده و امکان جذب نیرو شد.

رییس مرکز تحقیقات شیلات مستقر در چابهار تصریح کرد: اگرچه این مرکز در خصوص آبزی استراتژیک مکران یعنی لابستر فعالیت پژوهشی دارد، اما باید حمایت‌های استانی و ملی برای دستیابی محققان این مرکز برای دستیابی به دانش فنی تکثیر مصنوعی این گونه برای ارائه به بخش خصوصی و احیای زیستگاه‌های مصنوعی انجام شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار