کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق با وسایل کم مصرف

با استفاده از وسایل کم مصرف و با برچسب انرژی A مصرف برق ۱۴ تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

بخشایی معاونت خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: مدیریت مصرف برق به معنای کم مصرف کردن نیست بلکه درست مصرف کردن است که می‌تواند تاثیر چشمگیری در کاهش مصرف برق داشته باشد.

او با اشاره به اینکه بیشترین میزان مصرف برق در ساعات اوج مصرف است، افزود: ساعات پیک مصرف در تابستان و زمستان به دلیل افزایش استفاده از وسایل سرمایشی و گرمایشی از ۱۱ تا ۱۵ ظهر و از غروب تا ساعت ۹ شب است.


بیشتر بخوانید


بخشایی ادامه داد: استفاده از وسایل پر مصرف بایستی به ساعات دیگری در روز منتقل شود و در زمان خرید وسایل برقی به برچسب انرژی آن توجه شود.

معاونت خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان جنوبی با اشاره به محاسباتی که در زمینه میزان مصرف انرژی وسایل برقی انجام شده است، اظهار کرد: استفاده از وسایل برقی با برچسب انرژی A کاهش ۱۴ تا ۲۰ درصدی مصرف را به دنبال خواهد داشت.

او بیان کرد: بر اساس چارچوب اصلاح الگوی مصرف طرحی با نام برق امید در سراسر کشور اجرایی شده است.

مردم مصرف برق و گاز را مدیریت کنند

دادگر مدیر عامل شرکت برق خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز خانگی می‌تواند از خاموشی‌های ناگهانی جلوگیری کند، گفت: شرکت توانیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که به دلیل افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و محدودیت تامین سوخت نیروگاه‌ها خاموشی پراکنده‌ای در برخی مناطق اعمال شده است.

او افزود: مشترکین می‌توانند با کاهش یک یا دو درجه‌ای دمای منازل و محل کار مدیریت مصرف برق و گاز را داشته باشند.

دادگر بیان کرد: مادامی که صرفه جویی‌ها به حدی باشد که بتوانند جریان گاز نیروگاه را تامین کنند برق نیز تولید خواهد شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.