آزادی ۱۰۱ نفر از زندانیان استان کرمانشاه

با دستور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، ۱۰۱ نفر از زندانیان استان آزاد شدند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان گفت : با تشریح سیاست‌های دستگاه قضایی در مواجهه با کیفر زندان مبنای شرعی و قانونی دستگاه قضایی این است تا جایی که ممکن است از زندانی کردن افراد جلوگیری شود.

او گفت : این مهم از تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه است که تاکید دارند این تعداد زندانی زیبنده نظام اسلامی نیست و نباید زندانی کردن افراد آسان باشد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به هزینه‌های ناشی از زندانی کردن افراد، افزود: با زندانی کردن افراد هزینه‌های زیادی اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر جامعه تحمیل می‌شود و گاه این هزینه‌ها تا مدت‌ها در جامعه بروز و ظهور پیدا می‌کند که باید از تحمیل این هزینه‌ها جلوگیری کنیم.

رئیس شورای قضایی استان ادامه داد: زندان را باید برای جرائم مهمه و مجرمین خطرناک بگذاریم، چرا که این موضوع سبب می‌شود تمرکز بیشتری بر این جرائم داشته باشیم و مانع از شکل گیری آن‌ها شویم.

توسلی زاده به مردم استان توصیه کرد اختلافات خویش را با صلح و سازش و بزرگ منشی به سامان برسانند و تا جایی که ممکن است از طرح دعوی در دادگستری خودداری کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار