۷۲ درصد روستا‌های کردستان دارای پوشش اینترنت هستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: در حال حاضر ۷۲ درصد روستا‌های کردستان دارای پوشش اینترنت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فردین سعیدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان گفت: با گسترش شیوع ویروس کرونا برنامه‌های توسعه‌ای شبکه اینترنت در سطح استان سرعت بیشتری به خود گرفت تا با در اختیار قرار دادن اینترنت به مردم استان به ویژه در بحث آموزش مجازی برای دانش‌آموزان توانسته باشیم خدمتی موثر داشته باشیم.

او با بیان اینکه مردم روستا‌ها برای نصب و راه‌اندازی سایت‌های اینترنت با ما همکاری بسیار خوبی دارند، افزود: در یک ماه گذشته ۲۵ سایت در سطح روستا‌های کردستان احداث شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان ادامه داد: خوشبختانه در بسیاری از نقاط مرزی که حتی مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه را نیز داشتند علاوه بر رفع این مشکل اینترنت نیز برقرار شده است.

سعیدی یادآور شد: برنامه‌ای که امسال وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات پیش‌بینی کرده، اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اینترنت است و در استان روستا‌هایی داریم که سیگنال‌رسانی به آن‌ها بسیار مشکل است.

او با بیان اینکه هزینه راه‌اندازی یک دکل تلفن همراه ۴G در حال حاضر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است، بیان کرد: با توجه به هزینه بالای راه‌اندازی این سایت‌ها اولویت با روستا‌های بالای ۲۰ خانوار بوده و تا چند ماه آینده تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اینترنت متصل شده و بعد از آن روستا‌های زیر ۱۰ خانوار نیز در دستورکار قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.