سند تک برگ ۲۵۰ هزار هکتار اراضی ملی چهارمحال و بختیاری صادر شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای ۲۵۰ هزار هکتار اراضی ملی استان شامل جنگل‌ها و مراتع، سند تک برگی منطبق با معیار‌های کاداستر و حد نگار صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت صدور سند تک برگی برای اراضی ملی استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای ۲۵۰ هزار هکتار اراضی ملی شامل جنگل‌ها و مراتع سند تک برگی منطبق با معیار‌های کاداستر و حد نگار صادر شد.

او افزود: این اراضی در سامانه کاداستر ثبت اسناد و املاک کشور تثبیت و سند به نام دولت به نمایندگی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور صادر شد.


بیشتر بخوانید


صالحی با اشاره به اینکه از زمان شروع اجرای طرح کاداستر (از سال ۹۴) تا کنون بیش از ۷۱۱ هزار هکتار اراضی ملی استان دارای سند تک برگی شدند که این میزان معادل ۵۳ درصد اراضی ملی استان است.

او ادامه داد: ۴۷ درصد باقیمانده اراضی ملی استان به میزان ۶۳۳ هزار هکتار با توجه به به هماهنگی انجام شده فی مابین ثبت اسناد و املاک استان و منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مدیریت امور اراضی استان تا پایان سال ۱۴۰۰ نقشه رقومی تهیه و اسناد کاداستر صادر خواهد شد.

صالحی گفت: امسال عملیات کاداستر اراضی ملی در بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از نقشه‌های منابع طبیعی با اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای و اعتبارات صندوق توسعه ملی در دست اقدام است که نیمی از این میزان محقق شده است.

هم‌اکنون یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۷۷۶ هکتار معادل ۹۵.۶ درصد از اراضی ملی استان سنددار شده، که برای نیمی از این سطح سند تک برگی صادر شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت استان را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار