پادشاه و ولیعهد اردن واکسن کرونا دریافت کردند

ملک عبدالله دوم و ولیعهد اردن در مرکز خدمات پزشکی دیوان پادشاهی واکسن کرونا دریافت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن و «حسین بن عبدالله» ولیعهد اردن و «حسن بن طلال» شاهزاده اردنی امروز (پنج‌شنبه) در مرکز خدمات پزشکی دیوان پادشاهی این کشور نخستین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده و علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

منابع خبری اعلام نکردند که پادشاه اردن واکسن کدام یک از کشور‌های سازنده را دریافت کرده است.

«نذیر عبیدات» وزیر بهداشت اردن پیشتر گفته بود که نخستین محموله از واکسن ساخت شرکت «سینوفارم» چین علیه ویروس کرونا شامگاه شنبه وارد این کشور شده و نخستین محموله از واکسن مشترک شرکت‌های «فایزر» آمریکا و «بیون‌تک» آلمان نیز شامگاه دوشنبه دریافت می‌شود.

او از آغاز برنامه واکسیناسیون سراسری علیه ویروس کرونا در اردن از روز چهارشنبه هفته جاری خبر داده و تاکید کرده بود که این برنامه، اولویت‌های جهانی در رابطه با گروه‌های آسیب پذیر و در معرض بیماری کووید-۱۹ شامل افراد مسن دارای بیماری مزمن و پرسنل پزشکی و بهداشتی را در پیش می‌گیرد.

وزیر بهداشت اردن نیز ضمن اعلام این که همه واکسن‌هایی که برای شهروندان این کشور تامین خواهند کرد، امن و کارآمد هستند و واکسیناسیون علیه ویروس کرونا اختیاری و رایگان خواهد بود، تاکید کرده بود که دریافت واکسن در نابودی پاندمی سهیم خواهد بود و به همین دلیل نیز از شهروندان کشورش خواست که برای تزریق واکسن ثبت نام کنند.

نخست وزیر اردن پیشتر اعلام کرده بود که این کشور برای خرید سه میلیون دوز واکسن علیه ویروس کرونا شامل یک میلیون واکسن ساخت شرکت‌های فایزر و بیون‌تک و دو میلیون واکسن از طریق برنامه «کوواکس» (دسترسی جهانی به واکسن‌های کووید-۱۹)، قرارداد بسته است.

بر اساس آخرین داده‌های وزارت بهداشت اردن این کشور بیش از ۳۰۵ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و مرگ بیش از ۴ هزار مبتلا داشته و  در زمینه شمار مبتلایان به این ویروس کشنده و آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به آن به ترتیب در رتبه‌های سی و نهم و چهل و هشتم جهان قرار دارد در حالی که در میان کشور‌های جهان عرب نیز به ترتیب رتبه‌های چهارم و ششم را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار