بیت کوین چگونه قانونی می شود؟ / ارز دیجیتال، بحث داغ امروز

مراحل قانونی شدن استخراج بیت کوین در این خبر برای شما شرح داده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، بیت‌کوین یک رمز ارز و نظام پرداخت جهانی با کارکرد‌های مشابه پول بی‌پشتوانه است ولی از نظر حقوقی هنوز هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته. از نظر فنی بیت‌کوین نخستین پول دیجیتال غیرمتمرکز است، چرا که بدون بانک مرکزی یا مسئول مرکزی کار می‌کند. این شبکه همتابه‌همتا است و تراکنش‌های مربوط به آن مستقیماً و بدون واسطه بین کاربران انجام می‌شود.

زهرا مهرادفر رئیس گروه ارتباطات و رسانه‌های شرکت توزیع برق البرز گفت: افرادی که از وزارت صمت مجوز استخراج بیت کوین را داشته باشند می‌توانند به شرکت‌های برق منطقه‌ای یا توزیع نیروی برق مراجعه و این نهاد‌ها در کوتاه‌ترین زمان شرایط را فراهم می‌کنند. شرکت توانیر شرایط تامین برق را به همه شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق ابلاغ کرده است و آن‌ها موظف هستند خدمات لازم را انجام دهند.

او افزود: مجوز استفاده از بیت کوین، ارائه پروانه بهره برداری از سازمان صمت است. مشترک بعد از اینکه پروانه بهره برداری را دریافت کرد، می‌تواند به امور مشترکین مراجعه کند.

مهرادفر گفت: امور مشترکین به آن‌ها تخصیص تعرفه بیت کوین را با نرخی که از توانیر مشخص شده می‌دهد. قبلا جواز تاسیس از سازمان صنعت و معدن مورد تائید بود ولی در حال حاضر فقط پروانه بهره برداری از سازمان صنعت و معدن قابل قبول است.

او افزود: مشترکینی در حال استفاده از بیت کوین هستند، تقریبا هر ۱۰ روز یکبار یا ماهی یکبار رصد و مصارف و وصولی های شان چک می‌شود.

رئیس گروه ارتباطات و رسانه‌های شرکت توزیع برق البرز گفت: اصولا ماینر برای مشترکین صنعتی استفاده می‌شود زیرا تعرفه صنعت ارزان تر است و قدرت بالایی هم دارد؛ بنابراین بیشترین رصد بر مشترکین صنعتی و مشترکین صنعتی عادی انجام می شود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.