عزاداری ایام فاطمیه بدون دسته‌روی در خراسان جنوبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال عزاداری ایام فاطمیه در استان بدون دسته‌روی و در مساجد یا فضای باز انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام  رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت : مراسم روضه‌خوانی در مساجد استان از مدتی قبل با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شروع شده است.

او با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ضدعفونی مکان هیأت‌ها قبل و بعد از حضور مردم الزامی است، افزود: رعایت فاصله‌گذاری در مراسم مدنظر است و اگر هوا مساعد باشد در فضای باز مراسم عزاداری برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: امسال مراسم روضه‌خوانی را به مدت یک ساعت از شروع نماز تا پایان در مساجد داریم که برگزاری این بخش از عزاداری در فضای مسقف ایرادی ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه محوریت اکثر برنامه‌ها استفاده از ظرفیت فضای مجازی است عنوان کرد: امسال برای برگزاری مراسم فاطمیه از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیمای استان استفاده شده است.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: چون اولویت ما حفظ سلامت مردم است، امسال عزاداری جامع، سالم و پرشور مورد عنایت حضرت فاطمه زهرا (س) را خواهیم داشت.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: بعضی نذورات که نذر شرعی برای توزیع غذا است باید بر اساس نیت واقف هزینه شود بنابراین لازم است غذای طبخ شده به صورت بیرون‌بر توزیع شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: دهه فاطمیه امسال اعزام مبلغ مانند سالیان گذشته را نداریم و بیشتر از ظرفیت مبلغان بومی استفاده شده است.

او افزود: تاکنون هزار و ۳۷۰ هیأت مذهبی استان در سامانه طوبی سازمان تبلیغات اسلامی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار