تمرین جستجو و نجات و مقابله با آلودگی نفتی در بندر کنگان برگزار شد

دو تمرین عملیاتی مقابله با آلودگی نفتی و جستجو و نجات دریایی به طور همزمان در بندر کنگان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: به منظور بهبود توان نیرو‌های عملیاتی و با توجه به بالا بودن احتمال ایجاد آلودگی در بنادر، همچنین بر اساس توصیه‌های کنوانسیون بین المللی، همزمان دو تمرین عملیاتی مقابله با آلودگی نفتی و جستجو ونجات دریایی در بندر کنگان برگزار شد.

سیاوش ارجمندزاده افزود: براساس برنامه تعیین شده، در پی مشاهده آلودگی نفتی از سوی مسئول اسکله در بندر کنگان و اعلام به مرکز اضطرار در بندر، بلافاصله هماهنگی‌های لازم انجام گرفت و کارشناس مربوط و گروه مقابله با آلودگی به همراه تجهیزات لازم به موقعیت اعزام شدند.

او ادامه داد: گروه مقابله با آلودگی با توجه به میزان و گستردگی آلودگی از بوم مهار کننده استفاده کردند و آلودگی ایجاد شده را محصور کردند تا از گسترش آن پیشگیری شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: تیم مقابله با آلودگی پس از محصور کردن آلودگی و با توجه به نوع آلودگی آن را با پد‌های جاذب پاکسازی کردند و پس از یک ساعت، عملیات با موفقیت به پایان رسید.

 ارجمندزاده عنوان کرد: همزمان با انجام مراحل پایانی عملیات مقابله با آلودگی نفتی و پیامی از یکی از شناور‌های درحال خروج از بندر کنگان فرستاده شد که از مشاهده شخصی بر روی آب حکایت داشت که برای نجات او شناور ناجی ۸ به موقعیت اعزام شد.

او گفت: با حضور شناور ناجی ۸ در موقعیت اعلام شده فرد آسیب دیده ازدریا گرفته شد و در اسکله بندر کنگان به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

در این تمرین، کارشناسان اداره ایمنی و حفاظت دریانوردی، تیم مقابله با آلودگی و جستجو و نجات دریایی (شناور ناجی ۸) اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، کارشناسان اداره بندر کنگان، گارد بندر کنگان و آتشنشانی بندر کنگان مشارکت داشتند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.