ثبت ۳ مؤسسه خیریه حمایت از بیماران خاص در کردستان

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ثبت ۳ مؤسسه خیریه بیمارستانی حمایت از بیماران خاص در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزام بیدارپور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص فعالیت‌ها و عملکرد کارگروه پشتیبانی مبارزه با کرونا در راستای کنترل ومقابله با این بیماری از ابتدای شیوع ویروس در کردستان توضیحاتی ارائه کرد.

بیدارپور در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد ۸۵۳ نفر نیروی انسانی داوطلب به مناطق مورد نیاز جهت کنترل و درمان بیماری کرونا به صورت عقد قرارداد ساعتی ۸۹ روزه به واحد‌های تابعه اعزام و معرفی شده‌اند.

او به ابلاغ جدول آنالیز پرداخت حق الزحمه داوطلبان مقابله با بیماری کرونا گریزی زد و گفت: موضوع حمایت از پرسنل در شرف بازنشستگی با فراهم کردن ساز و کاری جهت استفاده از مرخصی استحقاقی از سوی واحد‌ها و مکاتبه رسیدگی به امورات ارباب‌رجوع، حضور مداوم در محل کار و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب‌تر در این ایام ابلاغ شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به تأمین منابع توسط این حوزه عنوان کرد: مبلغ ۲۶۰ میلیارد و ۳۸۱ میلیون ریال برای خرید دارو و وسایل حفاظت فردی و کیت‌های آزمایشگاهی تامین شده است.

بیدارپور بیان کرد: برای خرید دستگاه اکسیژن ساز و تجهیزات پزشکی مبلغ ۹۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، کمک به بیمارستان‌ها برای تهیه لوازم مصرفی مبلغ ۳۹ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال تأمین شده است.

او توزیع ملزومات خریداری شده، کمک‌های مردمی و خیرین سلامت در بین واحد‌های تابعه در ۲۱ پارت بر اساس نیاز واحد‌ها در سطح استان را از دیگر اقدامات این معاونت بیان کرد و افزود:

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال کمک نقدی به همکاران کادر بهداشت و درمان درگیر دربرنامه بصورت تشویقی بر اساس اعتبارات وزارت متبوع از جمله اقدامات این معاونت جهت حمایت از کارکنان است.

او با بیان اینکه مبلغ ۱۳ میلیاردو ۹۰۷ میلیون تومان از محل خیرین سلامت در ابتدای شیوع کرونا تاکنون به دانشگاه جهت تهیه ملزومات و تجهیزات پزشکی کمک شده است، افزود: از مجموع این مبلغ، یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون تومان به صورت نقدی و ۱۲ میلیارد و ۷۰۸ میلیون تومان به صورت غیر نقدی اهداء شده است.

بیدارپور از برگزاری ۴۰ ساعت جلسه آموزشی توجیهی با هدف مهیا نمودن بستر عملیاتی اولویت‌های راهبردی حوزه سلامت در همه گیری‌ها خبر داد و افزود: ۸۰ ساعت جلسه مشترک آموزشی توجیهی حضوری و مجازی با اعضای سمن‌های حوزه سلامت از ابتدای اسفند به صورت مشخص پیرامون هماهنگی اقدامات پیشگیرانه با محوریت مشارکت‌های مردمی برگزار شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه از اجرای ۹ پروژه عمرانی توسط خیرین سلامت در سطح استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون خبرداد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.