لایحه ممنوعیت مادام العمر ورود ترامپ به کنگره آمریکا ارائه شد

نماینده دموکرات ایالت جورجیا لایحه‌ای را برای ممنوعیت ورود همیشگی دونالد ترامپ به کنگره ارائه کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آرتی، نماینده دموکرات ایالت جورجیا لایحه‌ای را ارائه کرده که در صورت تصویب دونالد ترامپ برای همیشه از ورود به کنگره آمریکا منع می‌شود.

رسوایی‌های اخیر پساانتخاباتی در آمریکا که نشات گرفته از رفتار‌های ترامپ بوده، دموکرات‌ها را که در ۴ سال گذشته نیز دلخوشی از او نداشتند، بر آن داشته تا او را برای همیشه از صحنه سیاسی آمریکا حذف کنند. حال نیکیما ویلیامز لایحه‌ای را پیشنهاد کرده که براساس آن پلیس کنگره و نگهبان مجلس‌های نمایندگان و سنا ملزم به اتخاذ اقدامات ضروری برای جلوگیری از ورود دونالد ترامپ به ساختمان کنگره هر زمان پس از پایان دوره ریاست جمهوری او می‌کند.

لایحه پیشنهادی ویلیامز به کمیته مجلس نمایندگان آمریکا ارجاع داده شد، هرچند شانس اندکی برای تصویب این لایحه میتوان متصور شد. زیرا بر اساس قانون اساسی آمریکا تصویب لایحه‌ای که فرد خاصی را هدف قرار دهد، ممنوع است.

آلن لیچمن، استاد تاریخ در دانشگاه آمریکا می‌گوید: اگر کنگره این ممنوعیت را تصویب کند، بخش قضایی حرف آخر را در این رابطه می‌زند و دادگاه‌ها باید دراین باره تصمیم گیری کنند.

پس از حوادث اخیر در حمله به کنگره آمریکا، دموکرات‌ها طرح استیضاح ترامپ را با اکثریت آرا در مجلس نمایندگان تصویب کردند و به سنا فرستادند تا ترامپ را به تنها رئیس جمهور تاریخ آمریکا تبدیل کنند که دو بار استیضاح را در کارنامه سیاسی خود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار