نایب‌رئیس فدراسیون وزنه برداری:

حضور وزنه برداری در المپیک به تغییر رفتار‌های بین‌المللی بستگی دارد

داوود باقری با اشاره به اینکه وزنه‌برداری از رشته‌های پرمخاطب و دارای اعتبار در المپیک است گفت: در صورت تغییر در رفتار‌های بین المللی وزنه برداری از المپیک حذف نمی‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، داوود باقری نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه وزنه برداری از رشته‌های پرمخاطب و دارای اعتبار در المپیک است اظهار داشت: در صورت تغییر در رفتار‌های بین المللی، وزنه برداری از المپیک حذف نمی‌شود.

او افزود: رفتار حرفه‌ای این فدراسیون نشان می‌دهد که ایران همواره دلسوز و حامی وزنه برداری بوده و اگر اظهارنظر و یا موضع‌گیری نیز صورت گرفته است به دلیل حفظ منافع جامعه وزنه‌برداری جهان بوده است.


بیشتر بخوانید


باقری اضافه کرد: شرایطی که هم‌اکنون در وزنه‌برداری جهان به وجود آمده و وضعیتی که به آن مبتلا شده است، ناشی از توجه نکردن به انتقادها، توصیه‌ها و دلسوزی‌ها است و فدراسیون وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران سال‌ها قبل منتقد این شرایط و وضعیت بود که توجه‌ای به آن نشد.

او با بیان اینکه خط قرمز وزنه برداری، دوپینگ است و ایران در شش سال گذشته به‌خوبی نشان داده است که این تهدید را می‌شناسد، یادآور شد: فدراسیون وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران بار‌ها درباره پررنگ کردن خط قرمز دوپینگ و در نظر گرفتن راهکار‌های روانی و نگرشی در رابطه با مبارزه با این موضوع و همچنین ایجاد فضای عادلانه در مسابقات وزنه‌برداری، هشدار داد، اما در فضای بین‌المللی برنامه‌ای برای آن در نظر گرفته نشد.

باقری درباره احتمال حذف رشته وزنه‌برداری از المپیک تابستانی گفت: اگر رفتار‌ها در سطح بین‌المللی تغییر کند این امیدواری وجود دارد که وزنه‌برداری حذف نشود چراکه این رشته، مخاطبان خوبی دارد و از اعتبار و جایگاه مناسبی هم برخوردار است.

او در خصوص غیبت کیانوش رستمی در اردو‌های آمادگی تیم ملی نیز افزود: رستمی، ظرفیتی است بنا به نظر کمیته فنی و دیگر اعضای خانواده وزنه‌برداری اجازه دارد تمرینات خود را خارج از اردو دنبال کند و فدراسیون نیز در این مورد به نظر فنی نخبگان وزنه‌برداری احترام می‌گذارد.

باقری بابیان اینکه وزنه‌برداری رشته‌ای رکوردی است، اضافه کرد: شرط حضور رستمی در تیم ملی، داشتن رکورد مناسب در رقابت‌های انتخابی است و اگر رکورد لازم را داشته باشد بدون شک در ترکیب تیم ملی نیز قرار خواهد گرفت.

او در ادامه به وضعیت تیم ملی وزنه‌برداری بانوان هم اشاره و تصریح کرد: تعدادی از بانوان با استعداد در این رشته در استان‌های مختلف شناسایی و به اردوی تیم ملی دعوت شدند که امیدواری‌هایی نیز برای موفقیت آنان در رقابت‌های بین‌المللی وجود دارد، اما این ظرفیت برای کشوری، چون ایران که یکی از پنج قدرت برتر وزنه‌برداری در جهان محسوب می‌شود، راضی‌کننده نیست.

باقری کمبود مربی وزنه‌برداری در حوزه بانوان را عاملی مؤثر در شناسایی استعداد‌ها بیان کرد و گفت: به لحاظ شرعی، سنتی و اخلاقی نمی‌توان از مربیان آقا برای شناسایی و پرورش بانوان وزنه‌بردار استفاده کرد و ازاین‌رو فدراسیون در برنامه‌ریزی‌ها به دنبال تربیت مربی بانوان است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.