سوال روز؛

آیا مقصر این روزهای تلخ نساجی فقط فاضلی بود ؟

وحید فاضلی سرمربی تیم فوتبال نساجی بعد از کسب تساوی مقابل تیم قعرنشین ماشین سازی تبریز رسماً از کار برکنار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سوت پایان بازی با ماشین سازی تبریز که به صدا در آمد، فریاد اعتراض هواداران نساجی در بیرون ورزشگاه شنیده می شد و مدیران نساجی هم بلافاصله به ماجراجویی با سرمربی تازه کار خود پایان دادند.

البته مدیران نساجی در پایان هفته هشتم و قبل از دو دیدار خانگی مقابل صنعت نفت آبادان و ماشین سازی تبریز رسماً به وحید فاضلی اولتیماتوم دادند که از شش امتیاز ممکن در بازی های پیش رو نهایت بهره را ببرد و به وضعیت تیم سرو سامان ببخشد وگرنه از کار برکنار خواهد شد.

دو بازی خانگی گذشت و نساجی در دیدار با زردهای آبادان یک بر صفر شکست خورد و مقابل ماشین سازی هم چیزی تا شکست فاصله نداشت تا فاضلی در اولین تجربه مربیگری، بعد از فقط ۱۰ بازی طعم اخراج را بچشد.

بیشتر بخوانید

نساجی با مربیگری وحید فاضلی هرچه از لیگ می‌گذشت به جای آنکه جا بیفتد و از لحاظ تاکتیک تیمی بهتر شود، روز به روز ضعیف تر شد تا در پایان هفته یازدهم تیمی بی برنامه، بدون زور در حمله، از هم گسیخته در دفاع و نهایتاً ناتوان در کسب نتیجه جلوه کند.

قرمزپوشان نساجی بعد از پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان، در ۷ هفته گذشته رنگ پیروزی را به خود ندیدند و با دو پیروزی و پنج شکست بالاتر از ماشین سازی و ذوب آهن بحران زده قرار گرفتند که از قضا این دو تیم هم عنان مربیگری خود را به دو سرمربی جوان و بی تجربه در لیگ برتر سپرده بودند.

اما سوال اینجاست آیا مقصر خلق چنین روزهای تلخی فقط وحید فاضلی است ؟

بدون شک وحید فاضلی بی تجربه بود و قواعد بازی در لیگ برتر را نمی‌دانست و سپردن عنان سرمربیگری به او صرفا به این دلیل که تفکراتش به محمود فکری نزدیک است، اشتباهی بود که حالا دیگر تقریبا به همه ثابت شد.

هرچند از ابتدا روی عملکرد فاضلی به عنوان سرمربی تردید زیادی وجود داشت، اما مدیران نساجی در اقدامی مشابه با آنچه تیم ملی آلمان با انتصاب یواخیم لوو دستیار یورگن کلینزمن به عنوان سرمربی تیم ملی انجام داد یا مشابه ریسک بزرگی که مدیران بایرن کردند و هانسی فلیک دستیار را به جای رابرت کوواچ ناسازگار نشاندند و نتیجه گرفتند، در نهایت عنان کادر فنی را به دستیار محمود فکری سپردند.

بیشتر بخوانید
این کپی ناقص و این تصمیم عجولانه مدیران نساجی که مهدی تارتار را در مشت خود داشتند اما در شرایطی اتفاق افتاد که تیم شان از لحاظ فنی هیچ مشابهتی با تیم های اروپایی گفته شده نداشت و فاضلی تیم را در شرایطی در اختیار گرفت که محمود فکری بر اساس تفکرات خود بازیکنان جدید مدنظرش را جذب کرده بود و بعد از رهسپار شدن به استقلال، او باید راه را ادامه می داد.

مدیران نساجی همان ابتدای فصل نقل و انتقالات مبنای بستن تیم را بر کم‌هزینه تر بودن گذاشتند و هیچ تلاشی برای حفظ بازیکنان با کیفیتی مانند علی شجاعی، محمد عباس زاده، حسین ماهینی، روح الله باقری، رحمان جعفری، عرفان معصومی، محمد میری، علی اصغر عاشوری، و علیرضا حقیقی نکردند و بازیکنانی عمدتا لیگ یکی مانند ایوب کلانتری, روزبه شاه علی دوست، سعید بیگی، محمود قائد رحمتی، مهرداد بایرامی، مهرداد طهماسبی، میلاد کمندانی و کریم اسلامی را جذب کردند تا هواداران از آینده تیم بیش از پیش نگران باشند.

خداحافظی غیرحرفه ای محمود فکری آن هم چند روز پیش از آغاز لیگ که با دریافت پیشنهاد استقلالی ها دیگر خود را روی ابرها می دید، موجب شد نساجی قربانی بزرگ این بی وفایی باشد و با دستانی بسته به جنگ رقبا برود.

بیشتر بخوانید

نکته جالب ماجرای پیوستن محمود فکری به استقلال واکنش عجیب مدیران نساجی به این جدایی بود که گویا چون خود به آبی های پایتخت گرایش دارند، به او سخت نگرفتند تا همه چیز در حد یک شکایت باقی بماند و به این شکل شاید ارادت خود را به تیم پرطرفدار پایتخت نشان دهند.

در دو فصل گذشته که نساجی در لیگ برتر بود هواداران همواره یکی از عوامل اصلی کسب نتیجه در بازی های خانگی بودند که ویروس کرونا این برتری را از نساجی این فصل گرفت تا این تیم در چمن مصنوعی غیراستاندارد ورزشگاه شهید وطنی تنهاتر از همیشه باشد.

هرچند عملکرد فنی تیم بر عهده کادرفنی است، اما بازیکنان نساجی هم در این میان کم مقصر نبودند و نبود تمرکز و آمادگی کافی در آنها بیش از هرچیزی نمایان بود تا در نهایت به اخراج سرمربی منتهی شد که خود در نزد مالک تیم، دانش فنی و رفتار صمیمی او را ستودند.

برای نساجی که در یازده بازی اخیر ۹ امتیاز کسب کرده و فاصله اش با تیم نهم جدول تنها ۴ امتیاز است، هنوز چیزی از دست نرفته و می تواند در ادامه با تصمیم عاقلانه مدیران البته به دور از گرایش های رنگی شان به لیگ بازگردد و دوباره همان تیمی شود که حداقل در خانه می توانست امتیازات لازم را برای بقا در لیگ برتر جمع کند.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار