وضعیت تأمین آب شرب شهر کرمانشاه حاد است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به طرح تأمین آب شرب شهر کرمانشاه از سد گاوشان در بلندمدت اشاره کرد و گفت : قرار بود این طرح طی سال ۹۴ به بهره‌برداری برسد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به طرح تأمین آب شرب شهر کرمانشاه از سد گاوشان در بلندمدت اشاره کرد و گفت : قرار بود این طرح طی سال ۹۴ به بهره‌برداری برسد که به استناد همین وعده، کار آن‌چنانی برای تأمین کسری آب شرب در سطح شهر انجام نشد.

او با بیان اینکه وضعیت تأمین آب شرب این شهر کرمانشاه حاد است، گفت : اوایل امسال طی مکاتبات صورت گرفته با استاندار کرمانشاه در این خصوص و در جلسه آخرین وضعیت رسیدگی به طرح‌های آبرسانی استان قرار شد که خط اضطراری طرح آبرسانی بلند مدت این شهر تا پایان شهریور ماه به بهره‌برداری برسد.

او افزود: متأسفانه در صورت تزریق نکردن اعتبارات مورد نیاز امکان بهره‌برداری از تصفیه‌خانه طرح آبرسانی بلند مدت شهر کرمانشاه تا پایان امسال را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: بهره‌برداری از تصفیه خانه این طرح قبل از شروع فصل گرم سال آینده نیاز اساسی شهر است.

کسری ۹۵۰ لیتر بر ثانیه آب شُرب در کرمانشاه

کاکاوند به میزان مصرف آب شرب مشترکان اشاره کرد و افزود: به طور متوسط ۴ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه در حالت عادی و در فصول گرم گاهاً تا ۶ هزار و ۳۰۰ لیتر بر ثانیه مصرف آب مشترکان شهر کرمانشاه است.

او میزان تولید آب شرب را ۳ هزار و ۲۵۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و گفت: با وجود برخی اقدامات انجام شده طی امسال برای کاهش تنش‌های کم آبی، هم اکنون ۹۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود تولید آب در شهر کرمانشاه داریم.

کاکاوند کمبود تولید آب، کاهش حجم مخازن ذخیره آب نسبت به ظرفیت جمعیت شهر و فرسودگی بالای شبکه توزیع آب شرب را سه عامل مشکل تأمین آب شرب کلانشهر کرمانشاه عنوان کرد و گفت: رفع این عوامل نیاز به تزریق اعتبارات ویژه و به موقع دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار