اجرای اقدامات قابل توجه در راستای حفظ سلامت سالمندان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : اقدامات قابل توجهی در راستای حفظ سلامت سالمندان در راستای کاهش ابتلا به کووید ۱۹ در استان صورت گرفت.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با توجه به در معرض خطر بودن افراد بالای ۶۰ سال و اینکه این افراد در اپیدمی کرونا در معرض آسیب بیشتری قرار داشتند اقدامات قابل توجهی در راستای حفظ سلامت سالمندان در راستای کاهش ابتلا به کووید ۱۹ در استان صورت گرفت.

او گفت : شناسایی سالمندان پرخطر و ناتوان جهت دریافت مراقبت و حمایت براساس طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، ارسال دستورالعمل پیشگیری و کنترل کووید ۱۹ در مراکز شبانه‌روزی و نگهداری سالمندان به اداره بهزیستی، کمیته امداد و شهرستان‌ها، آموزش سالمندان و خانواده آن‌ها در خصوص بیماری ناشی از ویروس کرونا و پیشگیری و تشخیص زود هنگام بیماری در گروه آسیب‌پذیر سالمند از مهمترین اقداماتی است که در این مدت در راستای حفظ سلامت سالمندان انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در این مدت هماهنگی همه جانبه با سایر سازمان‌های ذی‌ربط (مراکز دولتی و خصوصی نگهداری یا ارائه خدمات به سالمندان) به منظور ارجاع و پیگیری موارد مشکوک به بیماری به مراکز بهداشت تابعه و تحت پوشش ونظارت بر فعالیت مراکز ارائه خدمت در خصوص مراقبت، پیگیری و ارجاع سالمندان کووید مثبت صورت گرفته است.

او ادامه داد: محدود کردن ملاقات حضوری خانواده‌ها و بازدید‌ها در مراکز نگهداری تجمعی سالمندان آموزش لازم به منظور رعایت بهداشت فردی و محیطی افراد متولی در آماده‌سازی تغذیه سالمندان و طبخ غذا، آموزش تمام مددجویان و کارکنان درباره اصول حفاظت فردی، علائم بیماری، روش‌های پیشگیری و انتقال بیماری و آموزش لازم برای مصرف سبزیجات و میوه‌های تازه و مواد غذایی حاوی ویتامین C در رژیم غذایی روزانه سالمندان از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

شکیبا گفت: آموزش لازم برای محدود کردن تمامی فعالیت‌های گروهی سالمندان و عدم حضور جمعی آنان در مراکز نگهداری و پارک‌ها، تعطیلی سرا‌های روزانه سالمندان، اختصاص اتاق قرنطینه جهت سالمندان مشکوک به کووید ۱۹ در مراکز شبانه‌روزی و نگهداری سالمندان از دیگر اقدامات پیشگیرانه است.

او افزود: غربالگری و مراقبت سالمندان در معرض خطر جهت مراقبت بیماری کووید ۱۹، پیگیری و ارجاع سالمندان مبتلا به کووید۱۹، انعکاس مطلب آموزشی در شبکه‌های مجازی با موضوع زندگی سالم در دوره سالمندی و طراحی و چاپ ۶۰ پوستر، ۲۲ بنر، ۷۵۰۰ تراکت و ۶۵۰ پمفلت در خصوص کووید ۱۹ نیز در این مدت انجام شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار