جشنواره سراسری رادیو اقتصاد در چهارمحال و بختیاری پایان یافت

رادیو جهان بین بر بام بلند ایران، جشنواره سراسری رادیو اقتصاد به میزبانی صداوسیمای مرکز چهارمحال و بختیاری به پایان رسید.

جشنواره سراسری رادیو اقتصاد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،دکتر افشاری نیا مدیرکل صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری در جلسه‌ای که با حضور مدیر شبکه رادیویی اقتصاد، شورای معاونان و جمعی از همکاران معاونت صدای مرکز حضور داشتند ضمن مهم دانستن موضوع اقتصاد در محور فعالیت‌های رسانه گفت: شرایط خاص اقتصادی کشور و محوریت اقداماتی که صدا و سیما در سال جهش تولید و در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام می‌دهد خود گواه بر این ضرورت است و همین امر سبب گردیده رادیو اقتصاد به عنوان یک رادیوی تخصصی، جایگاه بسیار خوبی پیدا کند و محور برنامه‌های اقتصادی حوزه صدا قرار بگیرد.

دکتر افشارنیا در ادامه با اهمیت شمردن برگزاری چنین جشنواره‌هایی در رسانه افزود: هم برنامه‌های موفق به عنوان الگو و هم برنامه سازان تولیدات فاخر معرفی خواهند شد.

دکتر محمدرضا مهدیار اسماعیلی مدیر شبکه رادیویی اقتصاد هم در این جلسه با تعبیر زیبای خود لاله‌های واژگون استان را نماد تواضع سلحشوران استان چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: در فرهنگ غنی خودمان هر وقت می‌خواهیم از یک پهلوان فداکار نمادی بسازیم یاد لاله می‌افتیم و در این استان این لاله‌ها سر به زیر کشیده اند تا تواضع خودشان را در بلندای ایران نشان دهند.

وی در خصوص برگزاری نخستین جشنواره رادیو اقتصاد در تهران و حاضر نشدن برندگان این جشنواره به دلیل وجود محدودیت‌های ویروس کرونا افزود: اقتصاد و معیشت مهمترین موضوعاتی هستند که باید در برنامه سازی به آن‌ها پرداخت و با توجه به شرایط فعلی جنگ اقتصادی و اوج تحریم‌ها و همچنین اتفاقات ناگوار کرونایی که سبب اختلال کسب و کار‌ها گردیده، برپایی چنین جشنواره‌هایی لازم است.

دکتر اسماعیلی از اختصاص یافتن بیشترین جوایز به همکاران صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری ابراز خرسندی کرد و گفت: این موفقیت حاصل تلاش همکاران و مدیران این مجموعه بوده است که همان سلحشوران متواضع هستند.

مدیر شبکه رادیویی اقتصاد افزود: در کشور ما به دلیل تغییراتی که در نوع انتقال پیام در حوزه رسانه پدید آمده و تحولاتی که در رسانه‌های رقیب رخ داده است تمایل مخاطب را برای استفاده از بیشترین پیام در کمترین زمان را بالا برده و برنامه سازان وظیفه دارند در کوتاه‌ترین زمان بیشترین پیام را به شنونده انتقال دهند.


بیشتر بخوانید


در پایان این جلسه از برندگان مراکز چهارمحال و بختیاری، فارس، اصفهان، کرمانشاه و یزد که در نخستین جشنواره سراسری رادیو اقتصاد مقام و رتبه کسب کردند با اهدای نشان جشنواره و لوح تقدیر به عمل آمد.

در نخستین جشنواره سراسری رادیو اقتصاد رتبه برتر بخش فیچر به فیروزه بنی طالبی برای برنامۀ برآفتاب پابنا، رتبه برتر بخش نمایش به رضا حیدری برای نمایش مزرعه خورشید، رتبه برتر بخش مستند به لیلا بابایی برای برنامۀ شوتی ها، مقام برگزیده بخش فیچر به فاطمه دهقانی برای برنامه از سامان تا دهلی و همچنین مقام برگزیده بخش آنونس به مریم کریمی برای آنونس هرم تولید تعلق گرفت.

گفتنی است با حضور دکتر اسماعیلی مدیر شبکه رادیویی اقتصاد، کارگاه آموزشی رسانه و اقتصاد برای برنامه سازان مرکز و سایر استان‌ها برگزار گردید و مباحثی چون: شرایط اقتصادی کشور، ضرورت‌ها و اولویت‌های رسانه در زمینه اقتصاد، برنامه سازی با موضوع اقتصاد، رشد و اعتلای اقتصادی جامعه و نقش کلیدی برنامه سازان برای کمک به مردم با توجه به شرایط سخت کنونی شیوع ویروس کرونا در این کارگاه بررسی گردید.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.