جشنواره فرهنگی ورزشی بازی‌های بومی فرزندان عشایر در زاهدان برگزار شد

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: رقابت‌های بازی‌های بومی و محلی فرزندان عشایر از ۲۶ دی به مدت ۲ روز در زاهدان برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدامیر براهویی رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این دوره از رقابت ها به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

او  ادامه داد: بیش از ۵۰ ورزشکار در این جشنواره فرهنگی و ورزشی بازی های بومی و سنتی در رشته های پرش با گونی، طناب کشی و تیرو کمان به رقابت پرداختند.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: این دوره رقابت ها با مشارکت اداره ورزش و جوانان شهرستان، اداره امور عشایری و ناحیه مقاومت بسیج سپاه زاهدان برگزار شد.

براهویی افزود: با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون ۱۳۰ بازی بومی و محلی در استان شناسایی شده به طوریکه تنوع این رشته‌ها زمینه جذب بیش‌از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.

او  ادامه داد: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی و محلی است به گونه‌ای که پارسال موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.

هم‌اینک بیش‌از ۴۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار