بافت ۱۵۰ هزار مترمربع فرش دستباف در چهارمحال و بختیاری

از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۰ هزار مترمربع فرش دستباف در استان چهارمحال و بختیاری بافته و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علیرضا جیلان رئیس اداره فرش چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۰ هزار مترمربع فرش دستباف در استان بافته و روانه بازار مصرف شده است.

او افزود: این فرش‌ها به همت ۱۰۰ هزار بافنده و بر روی ۴۵ هزار دارقالی بافته شده است.

جیلان با اشاره به اینکه فرش‌ها در چهار سبک گبه، یلمه، فرش بختیاری و نائینی بافته و روانه بازار مصرف شده است، اضافه کرد: فرش دستباف استان دارای مهر اصالت رنگ و شهرت جهانی دارد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: فرش‌های این استان دارای اصالت رنگ جهانی است که در سبک‌های بختیاری، گبه، یلمه و نایینی و چالشتری تولید می‌شود.

جیلان با تأکید بر اینکه اصالت طرح، دقت در بافت و ثبات رنگ فرش‌های تولیدی این استان شهرت جهانی دارد گفت: در این استان بیشتر مردم شهر‌های شهرکرد، چالشتر، فارسان، باباحیدر، چلگرد، اردل، سامان، اشکفتک، پیربلوط، ارجنک، وردنجان، فرخشهر، بروجن، بلداجی، فرادنبه، شلمزار و بخش شوراب در هنرصنعت فرش دستباف فعالیت می‌کنند.

او، طبیعی و گیاهی بودن رنگ‌های فرش استان را از بارزترین شاخص‌های فرش استان اعلام کرد و افزود: برخورداری از نقوش اصیل از دیگر مزیت‌های فرش استان محسوب می‌شود.

جیلان با اشاره به دریافت نشان جغرافیایی فرش دستباف یلمه، خاطرنشان کرد: با شناسنامه دار شدن فرش یلمه، دیگر خطر احتمالی کپی برداری از این فرش وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.