خلیج فارس مواج می‌شود/ پیش‌بینی موج‌های سه متری در آخر هفته

خلیج فارس از دوشنبه تا جمعه به سبب افزایش سرعت وزش باد، به تناوب مواج خواهد بود.

خلیج فارس مواج می‌شود/ پیش‌بینی موج‌های سه متری در آخر هفتهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تا ظهر امروز (یکشنبه ۲۸دی) با عبور امواج ناپایدار از جو استان، ناپایداری‌های جوی در برخی نقاط از شمال و مرکز استان افزایش می‌یابد. بر این اساس در این مدت وقوع رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد و افزیش ارتفاع موج دریا موقتی پیش بینی می‌شود.

محمدرضا انصاری افزود: در ساعاتی از وقت امروز با افزایش پوشش ابر بر روی دریا و همچنین در استان، وقوع بارش‌های پراکنده و خفیف باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد، بیشتر بر روی دریا و در بخش‌هایی از مناطق شمالی و مرکزی استان دور از انتظار نیست.

او همچنین ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که دوشنبه (۲۹ دی) تا جمعه (۳ بهمن) به سبب افزایش سرعت وزش باد، خلیج فارس به تناوب مواج خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: بر این اساس، از دوشنبه تا چهارشنبه ارتفاع موج در مرکز خلیج فارس و سواحل جنوبی و مرکزی استان بین یک تا یک و نیم متر پیش بینی می‌شود و پنجشنبه و جمعه، در خلیج فارس و همه سواحل استان، ارتفاع موج به بیش از ۳ متر می‌رسد.

انصاری گفت: در این مدت دریانوردان آمادگی لازم را در رویارویی با خطرات احتمالی داشته باشند و به ویژه در روز‌های پنجشنبه و جمعه از تردد‌های دریایی خودداری کنند.

او بیان کرد: پنجشنبه و جمعه ضمن کاهش محسوس دما در استان، سرعت وزش باد‌های شمال غربی نیز به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی بوشهر

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: آسمان استان تا پیش از ظهر فردا قسمتی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و گاهی افزایش ابر است که در برخی نقاط بیشتر بر روی دریا و مناطق شمالی و مرکزی استان همراه بارش پراکنده خفیف باران گاهی با احتمال رعدوبرق خواهد بود. فردا نیز در برخی مناطق مه صبحگاهی رخ می‌دهد.

انصاری ادامه داد: جهت وزش باد متغیر و از ظهر فردا به تدریج شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت، و ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از ظهر فردا در سواحل مرکزی و جنوبی استان ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

او عنوان کرد: در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۳۵ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۱۱:۴۰، جزردوم ساعت ۱۶:۳۴ و مد دوم ساعت ۲۲:۳۵ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.