افتتاح ۲ پروژه در دانشکده کشاورزی شیراز

در مراسم‌ هایی جداگانه‌ ، ۲ پروژه شامل آزمایشگاه مرکزی و ساختمان پایگاه اورژانس دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز در مراسم افتتاح ساختمان پایگاه اورژانس این دانشکده، گفت: این پایگاه باهدف خدمت‌رسانی و سرویس‌دهی به دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت ‌علمی دانشکده‌ی کشاورزی و همچنین مردم منطقه‌ی باجگاه راه‌اندازی شده است.

سید محسن تقوی افزود: این پایگاه شامل ساختمانی به‌متراژ حدود ۱۰۰مترمربع و مجهز به ۲ دستگاه آمبولانس، است که به شکل ۲۴ ساعته فعال به ارائه خدمات مورد نیاز خواهد بود.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان فارس نیز ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران احداث این مرکز، گفت: راه‌اندازی این پایگاه مصداق یک همدلی و هم‌افزایی بین همه‌ی دستگاه‌های مرتبط با این پایگاه اورژانس مانند دانشگاه شیراز، شورای شهر باجگاه و... است.

محمدجواد مرادیان افزود: این پایگاه باتوجه به موقعیت خاص دانشکده‌ی کشاورزی دانشگاه شیراز در این مکان استقرار یافته، اما خدمات مورد نیاز به همه مراجعان و امدادجویان، ارائه خواهد شد.

رئیس دانشگاه شیراز نیز با بیان اینکه افتتاح این پایگاه اورژانس یکی از آرزوهای دیرینه‌ی مردم منطقه‌ی باجگاه به‌طور عمومی و اعضای دانشکده‌ی دامپزشکی و کشاورزی دانشگاه شیراز به‌طور خاص بوده است، گفت: جوانان زبده‌ی این مرزوبوم به دست ما سپرده شده و احداث این پایگاه به‌منظور رفاه حال این عزیزان و پیشگیری از اتفاقات غیرمترقبه، از خواسته‌های دیرباز ما بوده است.

حمیدرضا نادگران با اشاره به حادثه‌ی ناگوار فوت دو دانشجوی دانشگاه شیراز در سال گذشته بر اثر تصادف در این جاده و ابراز تاسف از آن حادثه، احداث این پایگاه را یک ضرورت دانست.

ستایش معاون اداری-مالی دانشگاه شیراز نیز، از احداث یک پایگاه اورژانس دیگر در سطح پردیس ارم دانشگاه شیراز خبر داد که با همکاری خیرین، دانشگاه علوم پزشکی و مرکز اورژانس فارس در حال پیگیری است و مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

آزمایشگاه مرکزی دانشکده‌ی کشاورزی دانشگاه شیراز، نیز طی مراسم جداگانه‌ای با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه شیراز و دانشکده کشاورزی افتتاح شد.

سیدمحسن تقوی رئیس دانشکده‌ی کشاورزی دانشگاه، در حاشیه‌ی افتتاحیه‌ی این آزمایشگاه، توضیح داد: این آزمایشگاه با هدف خدمت‌رسانی و سرویس‌دهی بیشتر به اعضای هیئت علمی و دانشجویان در بخش‌های مختلف، راه‌اندازی شده است.

تقوی گفت: بالغ بر ۶۰۰میلیون تومان صرف بازسازی فضای آزمایشگاه مرکزی و بیش ‌از یک‌ونیم‌ میلیاردتومان صرف خرید تجهیزات مورد نیاز آن شده است.

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد که این آزمایشگاه مجهز به دستگاه‌های HPLC، هود آزمایشگاهی، اتاقک رشد، سانتریفیوژ یخچال‌دار و .... است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار