صدور سند تک‌برگی برای ۶ میلیون هکتار اراضی ملی در استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: سند تک برگی برای ۶ میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان امسال، با هدف جلوگیری از تصرف و تخلفات، صادر شد.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با تعاملات انجام شده با دستگاه قضایی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بیش از سه میلیون و ۳۱۲ هزار هکتار از پلاک‌های ثبتی واقع در اراضی ملی استان سمنان در ۹ ماه گذشته با اجرای طرح کاداستر تثبیت و تحت مالکیت دولت قرار گرفت.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود : تلاش‌های انجام شده به منظور سیاست‌های ابلاغی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای اجرای برنامه‌ها از ابتدای امسال تاکنون سند اراضی منابع ملی و طبیعی استان به میزان یک میلیون هکتار صادر شده است.
 
او افزود: با همکاری دستگاه قضایی و اداره کل ثبت اسناد استان ، از بدو شروع حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان ثبت شد و کل اسناد اخذ شده چهار میلیون و ۵۷۰هزار هکتار دارای سند تک برگ شد.
 
او تاکید کرد: تا سال ۱۴۰۰ کلیه عرصه‌های منابع طبیعی با تخصیص اعتبار سنددار خواهد شد و همچنین انجام تثبیت و اخذ سند برای کلیه اراضی ملی اخذ خواهد شد.
 
مرادی حقیقی افزود:  صدور اسناد تک برگی و تثبیت اراضی ملی در سامانه ثبت موجب کاهش چشمگیر تخلفات و تصرفات احتمالی در اراضی ملی می‌شود و از جعل سند و صدور اسناد معارض در این اراضی نیز جلوگیری می‌شود.
 
انتهای پیام / گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.