جذب ۷۷ درصدی تسهیلات اشتغال پایدار در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، از جذب ۷۷ درصد از تسهیلات تخصیص یافته به استان در قالب اشتغال پایدار روستایی و عشایری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حفیظ‌ الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات تخصیصی به استان تاکنون ۳۹۰ میلیارد تومان آن جذب شده است و بخشی از تسهیلات نیز در سیستم بانکی قرار دارد و پس از فرایند اداری به متقاضیان پرداخت می‌شود.

او افزود: تسهیلات اختصاص یافته به حوزه اشتغال روستایی و عشایری رقم قابل توجهی بوده و تا حد زیادی نرخ بیکاری را در این استان مهار کرده است به نحوی که طی دو سال اخیر به اشتغال حدود ۹ هزار نفر منجر شده است.


بیشتر بخوانید


فاضلی اضافه کرد: نتایج نظارت‌های انجام شده گویای آن است که انحراف در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان کمتر از پنج درصد است.

او اظهار داشت: علاوه‌بر نظارت‌هایی که از سوی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌گیرد، روند جذب تسهیلات از سوی سیستم بانکی، کمیته عالی استانداری و سازمان بازرسی راستی‌آزمایی می‌شود.

فاضلی تصریح کرد: افرادی که انحراف آن‌ها در راستی‌آزمایی محرز شود نه تنها باید تسهیلات دریافتی را با نرخ منابع بانکی بازگردانند بلکه جریمه نیز می‌شوند.

او ادامه داد: با حمایت دولت طرح‌های نیمه‌تمام اشتغالزایی استان که از پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی برخوردار شده است تا پایان دولت تکمیل و بهره‌برداری می‌شود و از این طریق برای بخش قابل توجهی از جمعیت فعال و بیکار استان اشتغالزایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.