فرمانده نیروی انتظامی:

نیروهای مسلح مقابله خوبی با کرونا داشته‌اند

سردار اشتری گفت: ظرفیت درمانی نیرو‌های مسلح در کنار ظرفیت‌های موجودِ بخش بهداشت و درمان کشور و بیمارستان‌های وزارت بهداشت با قدرت با کرونا مبارزه کرده اند.

نیروهای مسلح مقابله خوبی با کرونا داشته‌اند‌به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز دوشنبه ٢٩ دی ماه در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: حدود ١١ ماه از شیوع کرونا گذشته و نقش نیرو‌های مسلح کشورمان در مجموع نقش موثری در مقابله با کرونا بوده است، نیرو‌های مسلح تمام توان خود را برای مقابله با کرونا به میدان آورده‌اند و در حوزه ضد عفونی کردن معابر شهری وظایف خود را به شکل کامل انجام دادند. ظرفیت درمانی نیرو‌های مسلح نیز در کنار ظرفیت‌های موجودِ بخش بهداشت و درمان کشور و بیمارستان‌های وزارت بهداشت با قدرت وارد شدند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در حوزه مقابله با فروشندگانی که کالا‌های اساسی مردم را احتکار کرده بودند به خوبی وارد شد و با آن‌ها مقابله کرد. نیروی انتظامی در محدودیت‌های بین شهری نیز ورود کرده و توانسته با کنترل عبور و مرور بین شهری و عبور و مرور از ساعت ٩ شب تا ۴ صبح در پایین آمدن آمار مرگ و میر کرونا نقش مهمی ایفا کند.

اشتری افزود: در موضوع فاصله گذاری اجتماعی، اعمال محدودیت‌های ترافیکی از کارهای بزرگ نیروی انتظامی در این دوران بود. حدود ۹۰۰ هزار نفر روز برای این کار در نظر گرفته شده بود و ما در بحث صنوف بیشتر از ۸۰ درصد کار را انجام داده ایم. رصد فضاهای مجازی و مقابله با سایت‌های معاند از کارهای بزرگ ما بودند که کم‌ترین حاشیه و مشکل را هم داشته‌است. اکنون آمارهای تلفات ناشی از کرونا به کم‌تر از یک پنجم رسیده است و امیدوارم در آینده هم به همین منوال پیش برود.

فرمانده ناجا اظهار کرد: در موضوع واکسن هم مقام معظم رهبری یک تاکید داشتند که تمام صحبت‌های ایشان گره گشا بود. با توجه به موضع ایشان در مورد استفاده نکردن از واکسن‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه رسانه‌های بیگانه و حتی تعدادی افراد در داخل موضع گرفتند. این درحالی است که دلسوزتر از ایشان برای ملت ما نیست. اگر به مخالفان اعتماد کنیم باید به هوشمندی خود شک کنیم. اینها رسوا شدند، دیدیم که چگونه این واکسن‌ها موجب مرگ و میر شد. ما از این کشورها واکسن نمی‌خریم و روی پای خود می‌ایستم. تا اینجا هم فرایندهای تولید واکسن خوب پیش رفته است. اگر در  شرایط کرونا توانستیم در کمبود تجهیزات و تحریم‌ها واکسن بسازیم، همه اش ریشه در فرهنگ دفاع مقدس دارد.  انشالله واکسن داخلی هم با عنایات حضرت امام زمان (عج) و حضرت زهرا (س) به تولید خواهد رسید.

وی افزود: در فرمایشات مقام معظم رهبری ایشان به نکات مهمی درباره دفاع مقدس اشاره کردند. اگر فرمایشات ایشان را عملی کنیم به نتایج خوبی خواهیم رسید. ما باید به ابعاد مختلف دفاع مقدس توجه داشته باشیم؛ ابعاد داخلی و خارجی و تاثیری که بر جوانان گذاشته است.

سردار اشتری اظهار کرد: در دفاع مقدس به ظاهر خسارت‌هایی دیدیم اما، امام خمینی (ره) جنگ را نعمت عنوان کردند. شاید در ذهن مان تحلیل این موضوع سخت بود اما گذر زمان موجب شد تا به نعمت‌های جنگ پی ببریم. اگر دوران جنگ را پشت سر نمی‌گذاشتیم نمی‌توانستیم با گروه‌های ضد انقلاب، منافقین و تهدیدهایی که آمریکا، انگلیس دارند مقابله کنیم. پیروزی در تمامی عرصه‌های نتیجه آب‌دیدگی ، توکل به خداوند و مقاومت ما در دفاع مقدس است. با همان روحیه جهادی در کشور رشد و پیشرفت کردیم. در موضوع هسته‌ای، پزشکی و کرونا روحیه جهادی دفاع مقدس را الگو قرار دادیم و جوانان ما به شهیدانی مانند قاسم سلیمانی، خرازی، ردانی، همت و دیگران تأسی کردند.


بیشتر بخوانید

بسیج امکانات نیرو‌های مسلح برای مقابله با ویروس کرونا


وی افزود: هر چه به دفاع مقدس و ارزش‌های آن ورود پیدا ‌کنیم کشور خودمان را در حوزه‌های دفاعی امنیتی، سیاسی، اقتصادی و ... بیمه کردیم. امروز به ذهن زلال جوانان ما در همه عرصه‌ها هجوم آورده‌اند. در این چهل سال در عرصه های مختلف پیشرفت‌ داشتیم. با این همه هجمه اگر کشورهای دیگر بودند خیلی دوام نمی‌آورند. ما باید برای حفظ فرهنگ دفاع مقدس برنامه ریزی داشته باشیم. همه نهادهای فرهنگی، کشوری و لشکری مسئول هستند. رمز موفقیت رزمندگان ما رضایت خداوند بود. 

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به مکتب حاج شهید قاسم سلیمانی گفت: در کنار اینکه ایشان یک فرمانده شجاع، قوی، مردم دار بود رمز موفقیتش اخلاص، ولایت مداری و نیت الهی او بود. مکتب حاج قاسم و فرهنگ دفاع مقدس مشکلات کشور را می‌تواند حل کند و قطعا ما پیروز خواهیم شد. اگر درجایی موفقیت نداشتیم از مسیر خارج شده‌ایم. عملیات کربلای پنج باعث عزت هر انسان آزادی خواه شد.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: حدود ۸هزار نفر از کادر نیروی انتظامی در دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند و ۵هزار نفر هم بعد از دفاع مقدس شهید داشته‌ایم. نقش نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس باید خوب دیده شود. نقش ژاندارمری، کمیته و شهربانی باید خوب بیان شود. تا قبل جنگ حدود ۵۰۰ تعرض به خاک کشورمان داشتیم. لشکر حضرت روح‌الله که چند تیپ هم داشته بسیار مهم است. نمی‌گویم نقش این یگان ها گفته نشده اما بیانش سند افتخاری برای کشور است. کل رزمندگان ما مظلوم هستند اما اگر یک درجه مظلوم تر بخواهیم پیدا کنیم این عزیزان هستند که در بخش های مانند مرزبانی، مبارزه با منافقین و گروهک‌ها و جبهه ایفای نقش کردند.

وی افزود: امروز حافظان امنیت که در دفاع از جان، مال و ناموس فداکاری می‌کنند بچه های نیروی انتظامی هستند. مثلا مأمور ما یک شخص را که ‌تصمیم داشت خود سوزی کند نجات می‌دهد و خودش یک هفته بعد جانش را تقدیم می کند. چنین شخصی باید به جامعه معرفی شود. او حتی اعضای بدن خود را اهدا کرده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۳ ۲۹ دی ۱۳۹۹
یاللعجب در همین شرایط کرونا شما مدت سربازی را 24 ماه کردید آیا اینکار عاقلانه است؟
آخرین اخبار