لیندسی گراهام در مراسم تحلیف بایدن شرکت می‌کند

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا با تاکید بر لزوم برخورد قانونی با حمله‌کنندگان به ساختمان کنگره، از مشارکت خود در مراسم تحلیف جو بایدن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، لیندسی گراهام، سناتور جمهور خواه کارولینای جنوبی درباره اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به عفو افرادی که ششم ماه جاری به کنگره یورش برده بودند، هشدار داد و گفت چنین اقدامی اشتباه خواهد بود.

گراهام در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز تصریح کرد در مراسم انتصاب جو بایدن شرکت خواهد کرد.

گراهام گفت: «این روز‌ها پرتنش است و بسیاری از مردم ترامپ را به عفو افرادی تشویق می‌کنند که در حمله به ساختمان کنگره شرکت کردند. شما امنیت را زیر پا گذاشتید و جلسه مشترک کنگره را قطع کردید. باید با شدیدترین شیوه که قانون اجازه می‌دهد، مورد بازخواست قرار بگیرید. تلاش برای صدور حکم عفو این افراد، اشتباه خواهد بود و معتقدم که (چنین اقدامی) باعث تخریب ترامپ خواهد شد. امیدوارم در چنین مسیری قرار نگیریم.»

پیشتر، سناتور جمهوری‌خواه از کارولینای جنوبی در تلاش برای رد استیضاح «دونالد ترامپ»، در نامه‌ای به رهبر دموکرات‌های سنا، خواهان رد کردن بند‌های استیضاحی ترامپ شد.

حدود ۲۰ هزار نیروی امنیتی گارد ملی آمریکا برای تامین امنیت مراسم تحلیف بایدن در شهر واشنگتن دی‌سی مستقر شده‌اند. این تعداد نیروی امنیتی، سه برابر مجموع نیرو‌های نظامی آمریکایی است که در عراق و افغانستان و سوریه حضور دارند.

این تعداد نیروی امنیتی به علت ماجرای پیش آمده در هفته گذشته و یورش به ساختمان کنگره در واشنگتن دی‌سی مستقر شده‌اند تا امنیت مراسم تحلیف را تامین کنند.

به تازگی فرمانده گارد ملی آمریکا به اعضای مستقر در واشنگتن دی‌سی مجوز استفاده از تسلحیات مرگبار را داده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار