خدرویسی خبرداد؛

١۴۵ هزار یتیم تحت پوشش امدادی هستند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد درباره خدمات ارائه شده به نیازمندان توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،حسین خدرویسی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد در نشست خبری خود اظهار کرد: معاونت سلامت و حمایت، حوزه تخصصی و مادر کمیته امداد و بازرسی اجرای کمیته امداد در ارائه خدمت این حوزه است.

او بابیان اینکه مرکز خدمات مددکاری اورژانسی و فوری در تهران وجود دارند که به افراد نیازمند و در راه مانده خدمات ارائه می‌کنند، گفت: مددجویان تحت پوشش به چند دسته از جمله معیشت بگیران، مددجویان تبصره ١۴ و مددجویان تک خدمتی و چند خدمتی تقسیم می‌شوند.

خدرویسی ادامه داد: این معاونت بیش از ١٢٠ خدمت به نیازمندان ارائه می‌کند همچنین آخرین پرداختی ماهانه که در قالب مستمری به نیازمندان پرداخت شد ۶۴٠ میلیارد تومان بوده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و ٢٠٠ هزار زن سرپرست خانوار و یک میلیون و ٧٠٠ هزار فرد سالمند و دارای بیماری صعب العلاج تحت حمایت امداد هستند.

او با بیان اینکه بیش از ٨٠ هزار دانش آموز معیشت بگیر امداد هستند، افزود: به طور کلی ٧۵٠ هزار دانش آموز از خدمات امداد استفاده می‌کنند.

خدرویسی افزود: ١۴۵ هزار یتیم و ٢١٢ نفر محسنین تحت حمایت امداد هستند و ما از ابتدای امسال ٣۵ هزار فقره جهیزیه به مددجویان پرداخت کردیم.

او بابیان اینکه ١٩٧ هزار فقره وام کارگشایی و ٩۶ فقره وام ودیعه مسکن به مددجویان از ابتدای سال تا آذر ماه پرداخت شده است، گفت: این وام‌ها از ۵ میلیون تومان تا ٢٠میلیون تومان پرداخت می‌شود همچنین در کلان شهر‌ها برای ودیعه مسکن تا سقف ٢۵ میلیون تومان وام پرداخت شده است.

خدرویسی بیان کرد: از محل هم افزایی با بنیاد مستضعفان دو مرحله کمک‌های موردی به مددجویان انجام شده است و ٨۵ هزار قلم کالای اساسی و لوازم خانگی ضروری با اولویت خانواده‌های مناطق محروم اهدا شده است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه نیاز سنجی که انجام شد ۱۲۲ هزار خانواده مددجو انشعاب گاز به درب منازل آن‌ها رفته، اما به دلیل ناتوانی در داخل خانه لوله کشی انجام نشده است و یا سرویس بهداشتی مناسب ندارند و یا فاقد حمام هستند، گفت: امسال این پروژه در اقدامی جهادی با هم افزایی نهاد‌ها در حال اجراست.

خدرویسی گفت: بیش از ۳۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد از معافیت انشعابات آب، برق، گاز، فاضلاب و عوارض ساختمان در سال جاری استفاده کردند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) با بیان اینکه ۴۳۰۰ نفر از محل تسهیلات کمیته امداد برای معافیت به نظام وظیفه نیروی انتظامی معرفی شدند، افزود: دو میلیون و ۲۰۰ هزار سبد غذایی در اقدامی هماهنگ درسطح کشور از طریق فروشگاه رفاه و دفاتر کمیته امداد توزیع شده است.

خدرویسی همچنین با اشاره به صندوق جبران خسارت که نقش بیمه‌ای دارند بیان کرد: با نگاه حمایتی، کل جان و مال و کار مددجویان مان تحت پوشش این صندوق کمیته امداد قرار گرفت و منازلی که در اثر سیل، زلزله و آتش سوزی به هر دلیلی جانی و مالی مورد خسارت قرار گرفتند از محل این صندوق با نگاه حمایتی، خسارات پرداخت شده است.

او ادامه داد: حدود ۳۵۰ هزار خانواده روستایی و عشایر در تفاهم نامه‌ای تحت پوشش بیمه اجتماعی صندوق روستایی و عشایر قرار گرفته اند.

خدرویسی با بیان اینکه ما برای مددجویانمان که بر اثر کرونا فوت کردند، در اقدامی مناسب با حمایت مالی بنیاد مستضعفان به این افراد هزینه پرداخت کردیم، ادامه داد: برای هر سرپرست خانواده‌ای که فوت شد ۱۰ میلیون تومان و برای عضو خانواده نیز ۵ میلیون تومان پرداخت شد.

او گفت: همچنین توزیع بسته‌های بهداشتی در اقدام مقابله‌ای و پیشگیرانه برای مددجویان در حوزه کرونا مانند ماسک و ضدعفونی کننده و... انجام شد که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در این بخش برای مددجویان هزینه شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) با بیان اینکه مددجویان براساس فرآیند دقیق به نام نیاز سنجی تحت پوشش ما قرار می‌گیرند که بر اساس این فرآیند دقیق اقدام توانمندسازی نیز براساس راهبرد‌های کمیته امداد جاری است، گفت: در این ۹ ماهه، ۵۳ هزار خانواده بر اساس عوامل توانمندساز از چرخه ما خارج شدند و افراد جدید تحت پوشش قرار گرفتند.

خدرویسی گفت: ارائه بسته حمایتی مادران باردار و شیرده براساس معرفی خانه‌های بهداشت و شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی استانها، مادرانی که دچار سوء تغذیه شدند و هر فردی که براساس نظریه پزشک نیازمند حمایت معیشتی هستند، ماهیانه کارت آن‌ها را ۲۰۰ هزار تومان شارژ می‌کنیم و تا یکسال تحت پوشش ما هستند.

او با بیان اینکه ۱۴۰ هزار کودک دچار سوء تغذیه نیز تحت پوشش ما هستند که ماهیانه کارت این کودکان نیز شارژ می‌شود، ادامه داد: کار جدیدی که در یکسال گذشته کمیته امداد انجام می‌دهد ارائه بسته تشویقی حمایتی به خانواده‌های دارای سه نوزاد و بیشتر است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد با بیان اینکه در حوزه مسکن، تغذیه و معیشت این خانواده‌ها مورد حمایت ویژه ما هستند و این هدیه مقام معظم رهبری است، گفت: اعتبار مربوطه از طریق بنیاد مستضعفان به امداد پرداخت می‌شود و ما به قید فوریت برای این دسته از خانواده‌ها پرونده تشکیل می‌دهیم و خدمات تشویقی به آن‌ها ارائه می شود.

او با بیان اینکه این نگاه تشویقی است و مددجو و غیر مددجو ندارد و فرد در هر شرایطی و هر وضعیت مالی داشته باشد می‌تواند از این بسته تشویقی استفاده کند، بیان کرد: به طور مثال به مددجوی خود کمک مسکن حداکثر ۳۰ میلیون تومان بلاعوض است، اما برای خانواده سه نوزاد و بیشتر ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
خداوند درقران کریم میفرماید هرگزبه مال یتیم نزدیک نشوید مگر انکه قصد اصلاح وخیردران راداشته باشید
آخرین اخبار