بدون مشارکت مردم هیچ برنامه زیست محیطی از پیش نمی‌رود

رئیس اداره محیط زیست اهواز گفت: بدون مشارکت مردم هیچ برنامه زیست محیطی از پیش نمی‌رود و برای داشتن هوا و زمینی پاک‌نیاز به مشارکت همه مردم است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی بنی عگبه رئیس اداره محیط زیست اهواز گفت: بدون مشارکت مردم هیچ برنامه زیست محیطی از پیش نمی‌رود و برای داشتن هوا و زمینی پاک‌نیاز به مشارکت همه مردم است و شعار امسال هفته هوای پاک به نام هوای پاک، تعهد مسئولان و مشارکت مردم نامگذاری شده است.

او با بیان اینکه ضروری است که سیاستگزاران به گونه‌ای سیاستگزاری کنند تا هوا کمتر آلوده شود، افزود: فضای سبز در روستا‌ها باید گسترده باشد و روستاییان همچون گذشته به فضای سبز و کاشت نهال برای داشتن هوایی پاک اهمیت دهند و در مواردی در روستا‌ها زباله‌ها سوزانده می‌شوند که باعث آلودگی هوا و به خطر افتادن سلامت مردم می‌شود.

بنی عگبه تصریح کرد: سوزاندن بقایای کشت‌های طبیعی در روستا‌ها انجام می‌شودکه باعث آلودگی هوا می‌شود، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی باید به کشاورزان در این خصوص آموزش دهند.

محمود معزی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان گفت: شرکت‌ها و کارخانجات فعال در استان باید به تعهدات خود در خصوص مقابله با آلودگی هوا عمل کنند و هوای پاک حق مسلم مردم و دانش آموزان است و در این راه مردم باید مشارکت و همراهی داشته باشند و مسئولان به تعهدات خود عمل کنند.

او در ادامه بیان داشت: خوزستان یک استان صنعتی است و کارخانجات زیادی در آن فعال هستند، این کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی در آلوده کردن هوا و زمین موثر هستند و برای داشتن هوا و زمین پاک باید به تعهدات خود عمل کنند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: آب و هوا ، هوای پاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار