فرمانده انتظامی مهاباد خبر داد؛

فیشینگ‌ در قالب ثبت آگهی در دیوار و شیپور

توحیدی گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک برای کاربرانی که آگهی در سایت‌های آگهی آنلاین درج کرده اند، طعمه‌های خود را به درگاه پرداخت جعلی هدایت می‌کنند.

سرهنگ محمد توحیدی فرمانده انتظامی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: کلاهبرداران با رصد سایت‌های واسط خرید و دیدن آگهی شما در سایت، خود را مدیر سایت معرفی و می‌خواهند برای ثبت آگهی مبلغ ناچیزی را واریز نمایند سپس با ارسال یک لینک آلوده، شما را به درگاه جعلی هدایت و اقدام به برداشت حساب می‌کنند.

توحیدی افزود: سایت‌های معتبر آگهی آنلاین همه فرآیند ثبت آگهی را در خود سایت انجام داده و کابران را به لینک‌های خارج از سایت هدایت نمی‌کنند.

این مقام انتظامی اذعان کرد: هیچ گاه روی لینک‌های ناشناس که از شماره‌های متفرقه دریافت می‌کنید کلیک نکنید.


بیشتر بخوانید


فرمانده انتظامی مهاباد تصریح کرد: در صورتی که شهروندان سهل‌انگاری کرده و روی لینک ناشناس موجود در پیامک کلیک کنند به درگاه بانکی جعلی هدایت شده و منجر به سرقت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها می‌شود. شهروندان با کمی دقت و هوشیاری می‌توانند درگاه‌های جعلی که آدرس آن‌ها به shaparak.ir منتهی نمی‌شود را شناسایی کنند.

او خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجه با هر گونه موارد مشکوک فوق در فضای مجازی به سایت پلیس فتا به نشانی https://www.cyberpolice.ir مراجعه و گزارش خود را ثبت نمایند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.