بازگشایی مدارس استثنایی از اول بهمن در فارس

رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس، گفت: مدارس استثنایی مانند مدارس عادی از اول بهمن در استان فارس بازگشایی می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن بهشتی پور رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس، بیان کرد: بازگشایی با توجه به وضعیت زرد و آبی مدارس ابتدایی و متوسطه استثنایی دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر مانند مدارس عادی است.

او، تصریح کرد: تاکید بر پایه‌های اول و دوم ابتدایی بیشتر بوده و با توجه به اینکه اغلب کلاس‌های استثنایی دارای جمعیت بین ۶ تا ۱۱ نفر هستند، مطابق با دستورالعمل وزارت که کلاس‌ها باید تنها باید با ۱۰ نفر دانش آموز برگزار شود منطبق است.

بهشتی پور، ادامه داد: در این که استقبالی از این بازگشایی شود، باید منتظر زمان ورود دانش آموزان به مدارس باشیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس، افزود: آموزش برای تعدادی از افراد زیر پوشش آموزش و پرورش استثنایی تنها حضوری امکان پذیر است که  در این شرایط امکان پذیرش نیست و یا به سختی انجام می شود و باید منتظر باشیم که این بیماری دست از سر جامعه بردارد.

بهشتی پور، با اشاره به اینکه در حال حاضر که آموزش‌ها غیر حضوری و از طریق شبکه شاد و نیز بسته‌های فرهنگی برای آن دسته از دانش آموزان که امکان دسترسی به این شبکه را نداشته باشند، دنبال می‌شود، اضافه کرد: در اواخر هفته گذشته در سفر به تهران تفاهم نامه خرید ۴۹ تبلت و گوشی برای دانش آموزان بدون این وسایل از طریق کمک‌های استانداری، سازمان و خیران به امضا رسید که انتظار می رود از این طریق از آمار آن دسته افرادی که نمی‌توانستند شبکه شاد را دنبال کنند، کاسته شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس، اظهار، کرد: امسال در شرایط کووید ۱۹ خانواده‌ها از سنجش تست سلامت که آموزش و پرورش استثنایی برای همه کودکان زیر ۵ سال انجام می‌دهد، چندان استقبال نکردند.

او، با بیان اینکه پارسال ۱۶ هزار نفر تست سلامت شدند، گفت: امسال این رقم زیر ۵ هزار نفر بود و از سوی خانواده‌ها استقبال چندانی نشد، اما پارسال برای پیش دبستانی دانش آموزان بدو ورود مان صد درصد پوشش شدند و این رقم به ۹۹ و ۵۰ صدم درصد رسید.

بهشتی پور، بیان کرد: در سال تحصیلی امسال نیز به علت شیوع کووید ١٩ پوشش اول ابتدایی کامل نبود و بعضی از خانواده‌ها ترجیح دادند که به جای ۶ سالگی فرزندشان در سال آینده و در ٧ سالگی با رفع این بیماری از جامعه وارد پایه اول شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس، تصریح کرد: این بازگشایی با توجه به وضعیت زرد و آبی مدارس ابتدایی و متوسطه استثنایی دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر مانند مدارس عادی بوده و تأکید بر پایه‌های اول و دوم ابتدایی بیشتر است و با توجه به اینکه اغلب کلاس‌های استثنایی دارای جمعیت بین ۶ تا ۱۱ نفرند و مطابق با دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش کلاس‌ها باید با ۱۰ نفر دانش آموز برگزار شود.

او، ادامه داد:  آموزش برای تعدادی از افراد زیر پوشش آموزش و پرورش استثنایی تنها حضوری امکان پذیر است که  در این شرایط امکان پذیرش نیست و یا به سختی انجام می شود .

بهشتی پور، افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد از دانش آموزان نمی‌توانند از شبکه شاد استفاده کنند.

انتهای پیام/ت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار