باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

چگونه از سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران استفاده کنیم؟

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم بهمن ماه در بستر تحت وب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، از اول تا ششم بهمن ماه در بستر وب برگزار می‌شود. این رویداد فرهنگی جنبه نمایشگاهی و فروشگاهی دارد. در بخش نمایشگاهی آن بیش از ۱۰۰ هزار عنوان کتاب به نمایش گذاشته می‌شود. هزار و ۷۳۲ ناشر داخلی هم برای شرکت در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند.


بیشتربخوانید


همچنین، ۱۸۰ ناشر خارجی با بیش از ۲۰ هزار عنوان کتاب به این رویداد فرهنگی می‌آیند. تبادل رایت از مواردی است که در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران انجام می‌شود. علاوه بر برگزاری نشست‌های فرهنگی شاهد معرفی و رونمایی از کتاب در این نمایشگاه هم هستیم. علاقه‌مندان می‌توانند از این نشست‌های فرهنگی و رونمایی‌ها در بستر مجازی استفاده کنند.

اما؛ سوال مطرح شده در این میان آن است که چگونه از جنبه فروشگاهی نمایشگاه مجازی کتاب تهران استفاده کنیم و روند تحویل کتاب در این رویداد فرهنگی چگونه است؟

مخاطبان کتاب پس از مراجعه به سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران، می‌توانند کتاب‌های ناشران مختلف را مشاهده کنند. این کتاب‌ها براساس سال انتشار به صورت رندوم به مخاطبان معرفی می‌شوند. مخاطبان در صورت نیاز می‌توانند کتاب مورد نظرشان را از این طریق تهیه کنند. بخشی از هزینه خرید کتاب پس از تحویل کتاب از مخاطبان گرفته می‌شود.

مخاطبان کتاب می‌توانند در هر ساعتی از شبانه روز برای تهیه کتاب اقدام کنند. حتی این امر در روز‌های تعطیل هم امکان پذیر است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. پس از اینکه ثبت سفارش کتاب در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران انجام شد، پست مرسوله‌های پستی ناشران را دریافت می‌کند. مرسوله‌های پستی به مرکز مبادلات پست ارسال می‌شود و پس از آن به دست مخاطب می‌رسد.

شرکت پست ملی علاوه بر باجه‌های سیار، ماشین‌هایی را برای تحویل کتاب از انتشاراتی‌ها در نظر گرفته است و در صورت لزوم از بخش خصوصی در این زمینه کمک می‌گیرد؛ همه این‌ها برای این است که مرسوله‌ها به موقع به آدرس درج شده در پشت بسته ارسال شوند. پس از اینکه کتاب به پست تحویل داده شد، پیامی به خریدار با عنوان «کتاب شما در اختیار پست قرار گرفت» ارسال می‌شود. کتاب از آن زمان با فواصل زمانی اعلام شده در بارکد آن به دست مخاطب می‌رسد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار