معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران مطرح کرد:

رعایت۷۷درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی در تهران

حسن بیگی درباره جلسه امروز ستاد کرونا تهران در رابطه با رعایت شیوه نامه های‌بهداشتی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا تهران درجمع خبرنگاران اظهار کرد: می‌دانید که هرهفته، دوشنبه ستاد کرونا استان‌و ستاد پیگیری طرح شهید سلیمانی در استانداری برگزار می‌شود.

حسن بیگی افزود:در رابطه با مدارس ما در جلسه گذشته به مصوبه‌ای که اعلام شده بود ایراداتی داشتیم و نظرات کارشناسی خود را به وزارت کشور اعلام کردیم و امروز هم خوشبختانه دکتر زالی اعلام کرد که حضور دانش آموزان در مدرسه الزامی نیست و اختیاری است.
حسن بیگی ادامه داد:آن چیزی که در جلسه گفته شد این بود که آمار در بخش‌های ویژه متاسفانه بیشتر شده و دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دراستان تهران که باید رعایت شود ۷۷درصد است درحالی که برای اثر گذاری مطلوب باید این میانگین بالای ۹۰درصد باشد.
وی افزود:سن مبتلایان و‌ فوتی‌های بیماری کرونا به‌رنج سنی زیر بیست سال رسیده است.


بیشتر بخوانید


وی تاکید کرد:درست است که ما سیر نزولی داشتیم در این دوره اما اگر مردم کمک نکنند و رعایت نکنند با پیک چهارم رو‌به‌رو خواهیم شد.

وی افزود: دررابطه با محدودیت‌ها بحث جدیدی وجود ندارد و همان محدودیت‌های سابق بر قرار است و درباره این موضوع ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

حسن بیگی افزود: در مورد ویروس کرونای انگلیسی متاسفانه همان مواردی که در کشور شاهد بودیم‌در استان تهران هم هستیم و دوستان دانشگاه در حال پیگیری و‌ رصد هستند که هم مسافرینی که وارد کشور شدند و هم خانواده و افرادی که با آن‌ها در ارتباط بودند را رهگیری کنند تا انشالله‌مشکلی پیش نیاید.

وی افزود: هم اکنون براساس گزارشات نسبت به هفته گذشته میزان مراجعات به بیمارستان ۲صدم درصد افزایش یافته است. محدودیت‌های ایجاد شده توسط مسئولین برای سلامتی خود مردم است، از مردم خواهشمندیم که فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

حسن بیگی ادامه داد: از دیگر وظایف فرمانداران در این روز‌ها صدور برگه ورود به شمال و باقی استان‌ها است که باعث نارضایتی آن‌ها است که ما با صف‌های طولانی برای سفر رو به رو هستیم و این در این شرایط زنگ خطر است.

وی افزود: در استان‌های شمالی به خصوص مازندران وضعیت قرمز اعلام شده است و وقتی که مردم به این شهر‌ها سفر کرده و با یکدیگر مراوده دارند ممکن است بیماری را دوباره به تهران منتقل کنند. ما امیدواریم که در هفته آینده با افزایش آمار رو به رو نشویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار