فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در مرز خسروی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در مرز خسروی، گفت : پلیس کرمانشاه برای کنترل تردد ۵۰۰ هزار زائر اربعین از این مرز آمادگی دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : کرمانشاه از دیرباز قدمگاه زائران حضرت امام حسین (ع) بوده و به بهترین شکل ممکن پذیرای آن‌ها بوده است.

او گفت : در مراسم اربعین پارسال و پس از مدت‌ها مرز خسروی به روی عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باز شد و زائران زیادی از مرز عازم کربلای معلی و عتبات عالیات شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: با حضور شبانه روزی پلیس و دیگر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و همکاری بسیار خوب ادارات دولتی، زائران در نهایت امنیت و احترام به سفر معنوی اربعین حسینی اعزام شده و به کشور بازگشتند.

جاویدان ادامه داد: در مراسم اربعین پارسال، کرمانشاه علاوه بر آنکه میزبان زائرانی بود که از مرز خسروی به کربلا سفر کردند، پذیرای ۸۰ درصد زائرانی هم بود که مرز مهران در استان ایلام را انتخاب کرده بودند.

او با اشاره به نصب ۴۲ دستگاه دوربین پایش تصویری در طول مسیر تردد زائران، افزود: ۵۰ دوربین اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در مسیر نصب شده و بستر لازم برای کنترل هوشنمند تردد خودرو‌ها فراهم شده است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه با ابراز تاسف از اینکه امسال به خاطر شیوع کرونا سفر معنوی اربعین لغو شد، افزود: با این حال این آمادگی از سوی کرمانشاه وجود دارد تا برای اربعین سال آینده در صورت فراهم بودن شرایط پذیرای تعداد بسیار بیشتری از زائران باشد.

جاویدان میزبانی از زائران حضرت سیدالشهدا (ع) را افتخار بزرگی برای مردم کرمانشاه و نیروی انتظامی برشمرد و گفت: برای رفاه حال این عزیزان و سفر ایمن آن‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار