توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از اولویت های بهزیستی

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار یکی از مهمترین برنامه‌های حمایتی سازمان بهزیستی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه اشتغال زنان سرپرست خانوار یک موضوع مهم و اساسی برای توانمندسازی آن‌ها است،گفت: سازمان بهزیستی برای کمک به زنان سرپرست خانوار، برنامه‌های توانمندسازی در نظر گرفته تا با اشتغالزایی و کسب درآمد و پایداری اشتغال، خروج آن‌ها از پوشش بهزیستی انجام پذیرد.

او در خصوص پایش پرونده‌های توانمندسازی خانواده و زنان استان، افزود: پایش نزدیک به ۸ هزار پرونده خانوار‌های جدیدالورود به انضمام خانواده‌های دارای فرزند چندقلوی معیشت بگیر که از سال ۹۷ تحت پوشش سازمان قرار گرفته‌اند از آبان ماه امسال آغاز شده است.

دکتر گوهردهی با بیان اینکه تا کنون ۷۵ درصد از پرونده‌های واجد شرایط پایش شده اند، گفت: برنامه‌ی پایش پروند‌های اجتماعی به منظور ارتقاء و جهت دار کردن خدمات مددکاری و مشاوره‌ای و ساماندهی فعالیت‌های مددکاران درراستای توانمند سازی و حمایت خدمت گیرندگان اجرا می‌شود.

او افزود: پایش پرونده‌های اجتماعی خدمت گیرندگان با محوریت پرونده خانواده‌های تحت پوشش و پرونده گروه‌های همیار، صورت می‌گیرد.

دکتر گوهردهی گفت:  حدود به ۱۵ هزار و ۵۶۳ زن سرپرست خانوار و بدسرپرست در حال حاضر تحت پوشش بهزیستی مازندران هستند که ضمن پاسخ به بخشی از نیاز‌های زیستی و ضروریات زندگی این خانواده‌ها نظیر ودیعه مسکن، مستمری، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان عضو خانواده‌های تحت حمایت نسبت به ارتقا همزمان ابعاد روانی – اجتماعی و اقتصادی آنان هم پرداخته شده است.

او با اشاره به عدم آموزش کافی این قشر از جامعه جهت ورود به بازار کار، گفت:نداشتن مهارت کافی، تحصیلات پائین و بازار کار نامناسب، پائین بودن اعتماد به نفس و ... از چالش‌های پیش روی این قشر برای داشتن شغل و درآمد می‌باشد که ضرورت دارد آموزش در بین این افراد تقویت شود.

مدیر کل بهزیستی مازندران افزود: اولویت دولت بیشتر بر حمایت از زنان سرپرست خانواری است که به دلیل عدم توانایی مالی تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند و رویکرد سازمان بهزیستی خودکفایی و ایجاد اشتغال پایدار این زنان است تا از چرخه حمایت سازمان خارج شده که لازمه آن ایجاد اشتغال پایدارو عدم شکست احتمالی حرفه آموزی و کسب مهارت می‌باشد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.