شورا‌ها نباید از هدف خود دور بشوند

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت:فلسفه وجودی و هدف اصلی شورا‌های حل اختلاف صلح و سازش است و شورا‌ها نباید از هدف خود دور بشوند و به حکم دادن روی آورند.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: فلسفه وجودی و هدف اصلی شورا‌های حل اختلاف صلح و سازش است و شورا‌ها نباید از هدف خود دور بشوند و به حکم دادن روی آورند در صورتی که مختومه کردن پرونده‌ها به صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف اثر بخشی و ماندگاری آن بیشتر از حکم دادن است.

او افزود: شورا‌های حل اختلاف در توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین در جامعه موفقیت آن‌ها بیشتر است و تاکنون با وجود کاستی‌ها و کمبود‌ها انصافاً اعضاء این مجموعه در امر صلح و سازش پرونده‌ها تلاش‌های فراوانی داشتند.

حجت الاسلام مرادی بیان داشت: شورا‌های حل اختلاف خوزستان جزو استان‌های برتر در زمینه صلح و سازش در سطح کشور هستند و اعضای آن در استان، پارسال با همت و تلاش خود توانستند ۴۶ نفر محکومان به قصاص را از چوبه دار رها کنند و جا دارد از این عزیزان بابت نجات این تعداد نفرات از محکومین به قصاص به شایستگی مورد تقدیر و تشکر قرار بگیرند.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: در شورا‌های حل اختلاف خوزستان از ظرفیت تمامی اقشار مانند نخبگان، بزرگان، روحانیون، سران عشایر و ... در زمینه نهادینه و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه استفاده شده و اعضای با جان و دل در ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین و آشتی دادن بین طرفان دعاوی تلاش فراوانی می‌کنند و باید برای رفع مشکلات آنان تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.