۶۰۸ بیمار دیالیزی در استان کرمانشاه وجود دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت : ۶۰۸ بیمار دیالیزی در استان کرمانشاه وجود دارد که هر بیمار در طول هفته سه بار باید دیالیز شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در استان کمبود تخت دیالیز نداریم، گفت : در حال حاضر تراکم بیمار نسبت به دستگاه ۴/۴ بیمار به ازای هر دستگاه است که استاندارد جهانی نسبت بیماران به دستگاه ۴/۲ است.

او گفت : در شهر کرمانشاه ۶۰ دستگاه دیالیز داریم که ۴۰ دستگاه در بیمارستان امام رضا (ع) و ۲۰ دستگاه در بیمارستان امام خمینی (ره) قرار دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی افزود: قراراست دو شرکت خصوصی هم در شهر کرمانشاه بخش دیالیز راه اندازی کنند که پیش بینی می‌شود ۳۰ تخت به تخت‌های دیالیز استان اضافه شود که با این احتساب میانگین تخت به کمتر از ۴/۴ می‌رسد و وضعیت موجودی تخت دیالیز بهتر خواهد شد.

روشنی با بیان اینکه هزینه هر بار دیالیز در بیمارستان ۶۰۰ هزار تومان است، افزود: با این وجود انجام دیالیز برای بیماران رایگان است و علاوه بر این ۴ قلم داروی مورد نیاز ان‌ها در بسته حمایتی قرار دارد و به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

او انجام آزمایشات ماهانه، ویزیت متخصص تغذیه و اکوی قلب سه بار در سال و ویزیت توسط فوق تخصص غدد را از دیگر خدمات رایگان به بیماران دیالیزی در استان اعلام کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه هر بیمار در هفته سه بار دیالیز انجام می‌دهد، گفت: بخش‌های دیالیز در شهر کرمانشاه در سه نوبت صبح، ظهر وعصر فعالیت می‌کنند و وقفه‌ای در انجام دیالیز بیماران ایجاد نمی‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار