افزایش ۵۰ درصدی تولید فرش دستباف در مهاباد

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد گفت:میزان تولید فرش دستباف از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش یافته است.

چیا قربانی اقدم رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ۶ هزار مترمربع فرش دستباف از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش دارد.

قربانی اقدم افزود: امسال تعداد بافندگان فرش دستباف به دلیل افزایش نرخ ارز، سود بیشتر در صادرات و همچنین افزایش دستمزد بافندگی در این شهرستان ۳۰ درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد:فرش مهاباد در قالب سه نوع "تابلو فرش"، "فرش افشار" و "درشت بافت افشان" تولید می‌شود که به ترتیب ۶۰، ۳۰ و ۱۰ درصد کل تولیدات را شامل می‌شود.


بیشتر بخوانید


رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد تصریح کرد: هم‌اکنون بر اساس اقتضای فصلی بیش از سه هزار نفر در حوزه فرش مهاباد فعالیت می‌کنند و یک‌هزار و ۹۰۰ نفر در این شهرستان زیرپوشش بیمه قالی بافی هستند.

قربانی اقدم بیان کرد: امسال هزار و ۱۰۰ قالی باف مهابادی با نازل‌ترین قیمت تحت بیمه تکمیلی درمان قرار گرفتند که از این حیث رتبه نخست استان را در اختیار دارد.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰۰ قالی باف تحت پوشش بیمه روستایی قرار گرفتند، گفت: قالی بافان این شهرستان که تاکنون زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نگرفته‌اند، می‌توانند به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مراجعه و از مزایای آن برخوردار شوند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.