بسته اخبار حوادث قزوین امروز ۳۰ دی ماه؛

یک کشته و ۲ مجروح در واژگونی مینی بوس /مشمولان غایب برای تعیین تکلیف خدمت وظیفه خود اقدام کنند

مهم‌ترین حوادث قزوین امروز سی ام دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در بسته خبری بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، رئیس پلیس راه استان گفت:ساعت ۷ و چهل دقیقه صبح امروز یک دستگاه مینی بوس در لاین شمالی آزاد راه "قزوین – کرج" مقابل نیرو گاه " شهید رجائی" با ۴ سرنشین واژگون شد که در این حادثه یک نفر از سرنشینان مینی بوس در دم فوت کرد و ۲ سرنشین دیگر مجروح شدند.

سرهنگ فرهاد ذاکری منش با اشاره به اینکه علت این سانحه از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است از رانندگان خواست با رعایت قوانین و مقررات رانندگی از بروز چنین حوادث مرگباری جلوگیری کنند.

مشمولان غایب برای تعیین تکلیف خدمت وظیفه خود اقدام کنند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گفت: مشمولان خدمت وظیفه عمومی که برای رسیدگی و یا اعزام جهت طی دوره ضرورت احضار می‌شوند چنانچه در مهلت یا موعد مقرر خود را معرفی نکنند، غایب شناخته می‌شوند و پس از معرفی یا دستگیری، در صورتی که طبق مقررات قادر به خدمت تشخیص داده شوند به خدمت اعزام می‌شوند و برابر مقررات از ۳ تا ۶ ماه اضافه خدمت برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

سرهنگ امید همتی مجد افزود: برابر ماده ۵۸ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی، نیروی انتظامی موظف است در خصوص شناسایی، تعقیب ودستگیری مشمولان غایب ورسیدگی به وضعیت آنان اقدام کنند و کلیه نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی و موسسات غیر دولتی و خصوصی و بانک‌ها و نیرو‌های مسلح باید همکاری لازم را در این مورد به عمل آورند.

او اضافه کرد: استخدام مشمولان به طور کلی در وزارتخانه‌ها و مؤسسات وابسته به دولت و در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها و مؤسسات خصوصی بدون داشتن معافیت ممنوع است. همچنین استخدام کننده یا استخدام کنندگان مشمولان غایب در وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و نهاد‌ها برای هریک از افراد اول و دوم به کسر نصف حقوق از ۶ ماه الی یک سال و در صورت تکرار سه مورد یا بیشتر به انفصال دائم از خدمت توسط دادگاه صالحه محکوم خواهند شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان توصیه کرد: با توجه به اینکه مشمولان غایب مجاز به بهره مندی از معافیت کفالت برابر قانون نیستند این افراد در اسرع وقت با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ برای معرفی خود اقدام کنند. بدیهی است در غیر این صورت از بسیاری حقوق اجتماعی از قبیل استخدام، خروج از کشور و اخذ تسهیلات بانکی محروم خواهند شد.

دستگیری سارقان خودرو با ۶ فقره سرقت در شهرستان البرز

فرمانده انتظامی شهرستان البرز گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در سطح " شهرک شریفیه " شهرستان البرزاموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی ۲ نفر از سارقان شدند و آن‌ها را دستگیر کردند.

سرهنگ بهرام منصوری افزود: متهمان در بازجویی‌های ماموران به ۶ فقره سرقت خودرو در شهرستان البرز اعتراف کردند و در بازرسی از مخفیگاه آنان خودرو‌های سرقتی و تعداد زیادی لوازم خودرو کشف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.