بازدید از واحد‌های معاینه فنی خودرو‌ها در شهرستان مهاباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: به مناسبت گرامیداشت روز هوای پاک، از مراکز معاینه فنی خودرو‌ها در شهرستان مهاباد بازدید شد.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در راستای اجرای گرامیداشت روز هوای پاک با حضور رئیس و کارشناسان پایش و آموزش اداره در مراکز معاینه فنی خودرو‌های سبک، واحد‌های شماره یک و شماره دو بازدید شدند.

سخنور افزود: این پایش‌ها به منظور کنترل نحوه عملکرد مراکز معاینه فنی خودرو و همچنین دستگاه‌های سنجش گاز‌های خروجی اگزوز از لحاظ کالیبراسیون و اعتبار آن انجام شد.

این مقام مسئول اذعان کرد: واحد‌های معاینه فنی خودرو‌های سبک و نیمه سنگین با دو واحد فعال شماره یک و دو، شامل یک واحد هیدرواستاتیک در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

او تصریح کرد: در مراکز معاینه فنی خودرو انواع تست شامل آزمایش موتور، آلایندگی، سیستم ترمز، فرسودگی، تست ظاهری بدنه، نور چراغ‌ها و لاستیک‌ها، لقی فرمان، جلوبندی و کنترل شیشه‌ها از جمله این اقدامات نظارتی است که در حین بازدید از وسایط نقلیه مورد بازرسی و کنترل قرار می‌گیرد.

سخنور همچنین از دارندگان تمامی خودرو‌ها خواست برای کاهش هزینه خودرو و کمک در پاکیزگی هوا در زمان مقرر به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.