هشدار هواشناسی برای وزش باد شدید و هجوم هوای سرد

هواشناسی خراسان جنوبی برای نفوذ توده هوای ناپایدار، وزش باد شدید و هجوم هوای سرد از اوایل وقت پنجشنبه اخطاریه سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نخعی رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از اوایل وقت پنجشنبه دوم بهمن تا پیش از ظهر شنبه ۴ بهمن، وزش باد شدید تا خیلی شدید، گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.

او افزود: برای جمعه و شنبه سوم و چهارم بهمن کاهش قابل ملاحظه دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۵ درجه پیش بینی می‌شود.

نخعی عنوان کرد: برای پنجشنبه شب تا عصر جمعه ۲ تا ۳ بهمن بارش پراکنده باران و برف در شمال و شمال شرق استان شامل طبس، بشرویه، فردوس، سرایان، خوسف، قائن، نهبندان، حاجی آباد زیرکوه، سربیشه و درمیان پیش بینی می‌شود.


بیشتر بخوانید


رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی کاهش دید افقی و اختلال در ناوگان حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی، خسارت به محصولات و تأسیسات کشاورزی و تأسیسات زیربنایی، گسترش سرما و یخبندان شبانه و افزایش مصرف انرژی را از جمله مخاطرات این مدت عنوان کرد.

او برای پنجشنبه شب تا عصر جمعه ۲ تا ۳ بهمن، لغزندگی جاده به دلیل بارش پراکنده باران در شمال و شمال شرق استان را پیش بینی کرد و گفت: مردم از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار