صالح: دولت توان برگزاری تمامی انتخابات ها را ندارد

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که دولت به دلیل معذوریت‌های مالی احتمالا نتواند تمامی انتخابات‌ها را برگزار کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که دولت به دلیل معذوریت‌های مالی احتمالا نتواند تمامی انتخابات‌های شوراهای ولایتی، ولسوالی، شهرداری‌ها و پارلمانی غزنی را برگزار کند.

صالح بیان داشت: به خاطر تحکیم هرچه بیشتر پایه‌های جمهوریت قرار است در فصل تابستان یکی از چهار انتخابات یعنی شورای ولسوالی‌ها ـ شاروالی‌ها، شورا های ولایتی در سراسر کشور و انتخابات ولسی جرگه/ مجلس در ولایت غزنی دایر گردد.

صالح افزود: «آرزوی ما این است که همه این انتخابات‌ها برگزار گردد؛ اما اگر بنابر مشکلات لوژستیکی نتوانیم همه را برگزار کنیم یک یا دو تا را حتمی برگزار خواهیم نمود.»

صالح گفت که خودش وظیفه دارد که در ارتباط به حوزه بندی برای انتخابات شوراهای ولایتی تا یک ماه آینده گزارشی تهیه کند.

به گفته وی، افغانستان کشوری با تنوع ساختاری است و فراهم نمودن قناعت تمام اقشار، اقوام و عشیره‌ها روی مسائل حوزه بندی کار آسانی نخواهد بود.

پیش از این کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرده است که برای برگزاری انتخابات پارلمانی غزنی و انتخابات‌های شورای ولایتی، ولسوالی و مجالس شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۰ خورشیدی آمادگی لازم را روی دست گرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار