صف‌های طولانی روغن در هندیجان برگ برنده‌ای دست کرونا

از طرفی مسئولان هشدار می‌دهند از تردد در اماکن شلوغ خودداری کنید و در خانه بمانید، از سویی دیگر کمبود روغن خوراکی شهروندان را مجبور به ایستادن در صف‌های شلوغ و طویل می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، چند ماه است که کمبود روغن خوراکی در استان خوزستان نقل محافل و رسانه‌ها شده است، ماده‌ای که جزو کالای اساسی و پرمصرف سبد خانوار محسوب می‌شود.

از طرفی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خبر از توزیع روغن به میزان قابل در بازار مصرف می‌دهد و از سویی دیگر کشف انبار‌های احتکار کالا‌ها فضای مجازی و رسانه‌ها را پر می‌کند، اما وقتی به فروشگاه‌های کوچک و بزرگ سطح شهر می‌رویم، حتی بوی روغن هم به مشام نمی‌رسد، چه برسد به اینکه بطری آن را در قفسه‌های فروشگاه‌ها ببینیم.

صف‌های طولانی روغن در هندیجان برگ بنده‌ای دست کرونا

سعید کیانی یکی از شهروندان هندیجانی در تماس با تحریریه خبر باشگاه خبرنگاران جوان اهواز گفت: اداره صمت و رسانه‌ها اعلام می‌کنند که روغن خوراکی به میزان زیاد در بازار توزیع شده است، اما وقتی برای خرید یک بطری به بازار می‌رویم، در هیچکدام از فروشگاه‌های شهر اثری از این محصول نیست.

او افزود: در این روز‌های سرد و آلوده به کرونا، پزشکان هشدار می‌دهند و از ما می‌خواهند در خانه بمانیم، ولی مجبوریم برای خرید فقط یک بطری روغن در صف‌های طولانی ساعت‌ها معطل شویم، اگر این محصول در بازار توزیع می‌شود، پس چرا به هر فروشگاهی می‌رویم می‌گویند روغن نداریم؟ چرا باید در صف بمانیم و با ارائه شماره ملی خرید کنیم؟

صف‌های طولانی روغن در هندیجان برگ بنده‌ای دست کرونا

کیانی بیان داشت: پزشکان دائما تاکید می‌کنند که از تردد‌های غیرضروری در شهر خودداری کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم، اما بسیاری از کسانیکه در صف‌های روغن حضور دارند، اعتقادی به بیماری کرونا ندارند و به هر بهانه‌ای از ماسک زدن امتناع می‌کنند.

ظاهرا مشکل تامین روغن خوراکی قرار نیست حل شود، از طرفی هم شرایط کرونا هم شکننده است و بسیاری از مردم نمی‌خواهند خطر این بیماری را باور کرده و خود را ملزم به رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک کنند، پس اگر کرونا ویروس فعلا ریشه کن نمی‌شود، مسئولان برای جلوگیری از احتکار کالا‌های اساسی و تامین مایحتاج مردم چاره‌ای بیاندیشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.