فعالیت ۱۷ پژوهش سرای دانش‌آموزی در چهارمحال و بختیاری

۱۷ پژوهش سرای دانش‌آموزی فعال استان برای تلفیق آموخته‌های نظری دانش‌آموزان با فعالیت‌های علمی و کاربردی نقش فعالی دارند.

فعالیت ۱۷ پژوهش سرای دانش‌آموزی در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فیروز عسگری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری، ۱۷ پژوهش سرای دانش‌آموزی فعال است گفت: پژوهش‌سرا این امکان را دارد که بتواند با ارائه کلاس‌های آزمایشگاهی به صورت تخصصی زمینه بروز خلاقیت فکری دانش‌آموزان را ایجاد کرده و معلمان را علاقمند و دانش‌آموزان را مشتاق‌تر از گذشته به یادگیری دعوت کند.

او افزود: پژوهش‌سرا‌ها نقش تلفیق آموخته‌های نظری دانش‌آموزان را با فعالیت‌های علمی و کاربردی داشته و نتیجه را به صورت طراحی پروژه‌های تحقیقی و پژوهشی ارائه می‌کنند.

عسگری با اشاره به اینکه تمامی مجموعه آموزش و پرورش و به طور ویژه پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی در شناسایی، هدایت، ایجاد انگیزه و تقویت روحیه پژوهشگری در میان دانش‌آموزان نقش موثری دارند، افزود: همسو کردن آموزش با برنامه‌های پژوهشی در پژوهش‌سراها، می‌تواند منجر به توسعه، تقویت فرهنگ و روحیه پژوهش در دانش‌آموزان شود.


بیشتر بخوانید


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری رسالت اصلی پژوهش‌سرا‌ها را آموزش روش‌های مبتنی بر پژوهش، تقویت و تعمیق فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش‌های فردی و گروهی در بین دانش آموزان، شناسایی، جذب و هدایت دانش‌آموزان مستعد، علاقه‌مند و تسهیل دستیابی آنان به یافته‌های جدید علمی-پژوهشی و فناوری و پرورش خلاقیت و تقویت بنیه علمی و پژوهشی معلمان و برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات علمی و پژوهشی و فناوری در سطوح کشوری، استانی و منطقه‌ای عنوان کرد.

عسگری یکی از زمینه‌های فعالیت پژوهش‌سرا‌ها را تعامل اثربخش با مدارس و ارائه خدمات به آن‌ها در زمینه علمی و پژوهشی و فناوری دانست و اضافه کرد: پژوهش‌سرا این امکان را دارد که بتواند با ارائه کلاس‌های آزمایشگاهی به صورت تخصصی زمینه بروز خلاقیت فکری دانش‌آموزان را ایجاد کرده و معلمان را علاقمند و دانش‌آموزان را مشتاق‌تر از گذشته به یادگیری دعوت کند.

او به فعالیت پژوهش‌سرا‌ها در دوران کرونا اشاره و بیان کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا، پژوهش‌سرا‌های استان در حد توان خود با تولید محتوا‌های آموزشی و درسنامه، معلمان و دانش‌آموزان را در آموزش مجازی یاری کردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: پژوهش‌سرا‌ها طبق برنامه‌ریزی و قطب‌بندی صورت گرفته، آماده‌اند در زمینه‌هایی همچون علوم آزمایشگاهی، نجوم، نانوفناوری، سلول‌های بنیادی، زیست فناوری، گیاهان دارویی و ادبیات علوم انسانی برای دانش آموزان و همکاران خدمات را به صورت برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی ارائه کرده و زمینه را برای حضور آنان در جشنواره‌ها و مسابقات تسهیل کنند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار